מירי רגב
מירי רגבצילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

יוזמה חדשה של מירי רגב: ספורטאי עילית פעילים וכאלה שפרשו מפעילות ספורטיבית, שידם אינה משגת ונמצאים במצוקה כלכלית יוכלו מעתה לקבל עזרה כספית מקרן מיוחדת שתוקם במיוחד בשבילהם.

החלטתה של השרה רגב הגיעה בעקבות דחיון בוועדת החינוך בכנסת שעסקה בנושא מעמדם של ספורטאים ותיקים והיום שאחרי פרישתם.

בדיון השתתפו גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, נטע ריבקין - יו"ר ועדת הספורטאים בהנהלת הוועד האולימפי בישראל ואנסטסיה גלושקוב שסיפרו על מקרים של ספורטאי עילית המתקשים להתקיים כלכלית.

במהלך הדיון הציג לוסטיג את ההצעה להקמת הקרן המיוחדת, כפי שגובשה בוועד האולימפי בישראל שם פועלים מאז החזרה מאולימפיאדת ריו בפרויקט מויחד של "היום שאחרי". גם מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי השתתף בדיון המיוחד והוא זה שהביא את הדברים לידיעת השרה שהחליטה לאמץ את ההצעה של הוועד האולימפי.

על פי הסיכום, מנכ"ל המשרד יוסי שרעבי יגבש את המתווה שיבטיח שהספורטאים והטיפול בהם ייעשה בדיסקרטיות כך שכבודם ומעמדם לא ייפגע, כשההקרן תפעל בדומה לקרן לאמנים במצוקה ובמימון משרד התרבות והספורט ובשיתוף עם מפעל הפיס.

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב אמרה עם החלטתה כי "ספורטאי העלית של ישראל אשר ייצגו את מדינתנו בתחרויות הבינלאומיות ובאולימפיאדות, ראויים לכל אות והוקרה על הקרבת חייהם האישיים וייצוג מדינת ישראל בגאווה".

עוד אמרה השרה רגב, "עלינו להוקיר את הספורטאים ולעשות את מירב המאמצים במטרה לאפשר להם לחיות את חייהם בכבוד".

"מצער אותי לשמוע כי מדינת ישראל לא השכילה לתת להם את הכלים להמשיך ולפעול לקידום וטיפוח הספורט בישראל. אני רואה חשיבות רבה בתכנית האסטרטגית שגובשה על ידי הוועד האולימפי בשיתוף משרד התרבות והספורט לדאגה לעתיד ספורטאי העלית בישראל במהלך פעילותם הספורטיבית ו'ביום שאחרי'".

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ח"כ יעקב מרגי אמר כי הוא "מברך את משרד הספורט על האימוץ הזריז של מסקנות הוועדה".