התלונה טופלה. המשרד לשירותי דת
התלונה טופלה. המשרד לשירותי דתחזקי עזרא

מי רשאי לחתן בכפר חב"ד? תושבים בכפר חב"ד התלוננו לאחרונה על רב הכפר, האוסר על רבנים תושבי הכפר לערוך חופות וקידושין.

בשל כך פנה עו"ד ירון הוברמן, ליועץ המשפטי של המשרד לענייני דת, ודרש את התערבותו לאחר שנטען כי הרב אוסר על רבנים, תושבי הכפר שהוסמכו על ידי הרבנות, לקיים חופה וקידושין באולמי האירועים במקום.

"באחרונה הובא לידיעתי כי זוג שהתחתן במהלך החודש האחרון בישוב כפר חב"ד, הנמצא תחת מחלקת הרבנות במועצה האזורית עמק לוד, עבר מבוכה קשה והתעללות. זאת לאחר שהזוג, שאינם תושבי הכפר, הביאו רב המוכר ע"י הרבנות הראשית לישראל לצורך עריכת חופתם. רב הישוב כפר חב"ד, מאיר אשכנזי, שאינו נושא בתעודת כושר לרבנות ובנוסף למיטב ידיעתי אינו מוסמך לעריכת חופות, מנע מהרב לקדש – וקידש את הזוג בעצמו, כל זאת תוך גרימת עוגמת נפש מרובה לזוג ולמשפחות", כתב הורבמן.

עוד הוסיף עורך הדין, "בנוסף, הנ"ל אוסר על רבנים תושבי הכפר, המוסמכים ע"י הרבנות הראשית לישראל, לבצע חופות וקידושין באולמות השמחות בכפר. אבקש שתחדד את הנהלים באמצעות מחלקת הרבנות במועצה האזורית עמק לוד ושהדבר יובא לידי כלל תושבי הכפר באמצעות מכתב אישי ו/או פרסום בבתי הכנסת ובלוחות המודעות, לפיו מותר לכל רב המוסמך על ידי הרבנות הראשית לישראל לבצע חופות וקידושין בתחומי הכפר ולאף גורם כזה או אחר אין סמכות למנוע זאת".

בתגובה פרסמה הבוקר המועצה הדתית עמק לוד את ההנחיה הבאה: "על פי הוראת המשרד לשירותי דת הרינו להודיע לזוגות העומדים להינשא בתחומי המועצה האזורית עמק לוד שהם רשאים לקחת לעריכת החופה כל רב המופיע ברשימת עורכי חופה וקידושין של הרבנות הראשית".