חזן עם הרב טייץ
חזן עם הרב טייץצילום: דניאל צירלין

חבר הכנסת אורן חזן ביקר בבית הרב קוק בירושלים. זאת כחלק מסדרה חדשה בשם "תוכנית 180" שכוללת בתוכה סיורי הסברה סביב דמותו של הרב קוק לחברי כנסת וממשלה בניצוחה של מחלקת ההסברה של בית הרב קוק בניהול של יאיר דן.

חבר הכנסת חזן סיכם את הביקור ואמר: "ביקרתי היום בבית הרב קוק במרכז העיר ירושלים. נפגשתי עם יו"ר הבית, הרב יוחנן פריד, הרב טייץ וחברי הנהלה נוספים. כבר בכניסה ראיתי את האתגר שהבית הזה ניצב מולו: השלט בכניסה המעיד על חשיבות המקום נשבר בשל עבודות בניין שהתקיימו בעבר ועד היום טרם תוקן. לכן ראשית אני קורא לגורמים בעיריית ירושלים לתקנו".

"בכלל, לא ראוי שבית הרב - אשר חיבר בין היהדות לציונות, והעניק לתנועה הציונית רגעים היסטוריים בתולדותיה - ייראה כפי שהוא נראה כיום. יש לנו יכולת לתקן וכך צריך לעשות. הרב קוק הקים את הרבנות הראשית והיה לרב של כולם - כך יש לזכור את האיש ופועלו", דברי ח"כ חזן.

חזן הוסיף ואמר כי בכוונתו לפנות "כבר בימים הקרובים לגורמים הרלבנטיים כדי שניקח אחריות מלאה על עתידו של המקום החשוב הזה".

מבית הרב קוק נמסר בתום הביקור: " חבר הכנסת חזן הראה נכונות לסייע בהנצחת מורשת הרב קוק ואנחנו מודים לו על כך, אורן מסמל דור חדש וצעיר שמוקיר את הרב קוק ופועלו וגם על כך אנחנו שמחים כי הרב קוק ותורתו תמיד נשארים רלוונטיים ומשמעותיים לדורות שבאו ושיבואו".