ח"כ מיקי זוהרערוץ הכנסת

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) הסביר, בפתח הדיון בנושא "טיפול התלונות השווא – האם גברים שווים בפני החוק?", שמטרת הדיון היא "לייצב את החברה הישראלית".

ח"כ זוהר אמר: "אם נצליח למגר את תופעת תלונות השווא, אין לי שום ספק שחיי המשפחה בישראל יהיו טובים יותר. אנשים לא יפחדו להתחתן. אנשים לא יפחדו להיכנס למערכות יחסים".

"ישנם גברים רבים ששילמו מחיר כבד מנשוא עקב תלונת שווא של אישה כזאת או אחרת", הצהיר, בדיון שכינס בוועדה שבראשותו, הוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי. "במדינת ישראל ישנה תופעה של נשים רבות שהחליטו שהכלי המאוד מאוד יעיל, חזק ומסוכן הזה הוא כלי שאפשר להשתמש בו בכדי להשיג מטרות מסוימות, כמו הסדרי ראייה עם הילדים, הליך גירושין מהיר יותר, קידום בעבודה, או נקמה על משהו שנעשה בעבר שלא מצא חן בעיניה, כמו בגידה של אותו גבר".

זוהר הכיר בכך שישנה אלימות המופנית כלפי נשים וכי יש צורך להעניש בחומרה את התוקפים. ואולם, הדגיש: "ישנן תלונות שווא שפוגעות באמינותן של אלו שהגישו תלונות אמת. כי אם יש תלונת אמת, צריך לטפל בה במלוא החומרה! ואם יש תלונת שווא, צריך לטפל בה במלוא החומרה! זה המהות של שוויון. שוויון מלא בין גברים ונשים. כל פמיניסטית אמיתית תאמר – אני רוצה שוויון, גם בזכויות וגם בחובות. אם הגשתי תלונת אמת אני רוצה שתתברר עד תום. ואם הגשתי תלונת שווא, אני אשא במחיר עד תום! כי צריך להבין שבצד השני – זה שמוגשת נגדו תלונת שווא, או זו שמוגשת נגדה תלונת שווא – יש מי שמשלם יקר מנשוא. עד לכדי התאבדות. עד לכדי צער עמוק של אב או אם שלא יכולים לראות את ילדיהם".

זוהר ציין כי לפי הנתונים שבידו, כ-60 אחוזים מתוך כ-20,000 תלונות המוגשות מדי שנה בגין אלימות במשפחה נסגרות ללא כתב אישום. מתוך אלה – רק ב-180 תיקים נעשתה פעולת חקירה לגבי האפשרות שהוגשה תלונת שווא. לדבריו, שאל את המשטרה כמה מתוך אותן 180 חקירות הן נגד נשים וכמה נגד גברים, והמשטרה סירבה למסור את התשובה.

"מהרגע שהמשטרה מסרבת לחשוף נתון, אני מודאג. כי יש לי תחושה שהנתון יהיה מדאיג. כנראה שרוב פעולות החקירה שנעשו שם כנראה נעשו נגד גברים", הטעים.

"אם נצליח למגר את תופעת תלונות השווא, אין לי שום ספק שחיי המשפחה בישראל יהיו טובים יותר. אנשים לא יפחדו להתחתן. אנשים לא יפחדו להיכנס למערכות יחסים. מטרת הדיון פה היום היא לייצב את החברה הישראלית. זו מהותה של הדמוקרטיה", הוסיף – וציין כי ארגוני הנשים עשו ניסיון לסתימת פיות, כשניסו למנוע את קיום הדיון בוועדה.

מלבד ערוץ 7 ו"ישראל היום", כלי התקשורת השונים החרימו את דיון הוועדה ולא סיקרו אותו, למרות ערכו החדשותי הברור.

הכותב הוא יו"ר תנועת המשפחה