יריב לוין
יריב לויןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

חוות דעת של היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, קובעת כי העברת חוק הלאום בקריאה ראשונה בתוך שבועיים היא משימת מורכבת עד כדי בלתי אפשרית.

כזכור, ראש הממשלה נתניהו הבטיח השבוע כי החוק יאושר בקריאה ראשונה בתוך שבועיים, עד לסוף כנס הקיץ. הכנסת אף אישרה הקמת ועדה מיוחדת שתקדם את חוק הלאום ובראשה יעמוד ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד).

שר התיירות יריב לוין (הליכוד) לא מתרשם מחוות הדעת של יועמ"ש הכנסת, ואומר כי ״הטענות המשפטיות לפיהן, כביכול, אין אפשרות להעביר את חוק הלאום בקריאה ראשונה עד סוף המושב, מכשילות את קידומו.

''ישנו דיון ציבורי ארוך המתקיים בנושא מאז העברתו של החוק בקריאה טרומית לפני זמן רב, ואין מניעה מלקיים דיונים בוועדה בשבועיים הקרובים ולהעבירו בקריאה ראשונה בשבוע האחרון למושב הנוכחי''.

לדברי לוין, ''הטענה משוללת יסוד גם מהעובדה הפשוטה שאם היינו מעבירים את החוק כהצעה ממשלתית, כלל לא היה צורך בדיוני הוועדה לפני הקריאה הראשונה״.

לאחר שוועדת הכנסת אישרה הבוקר את את הרכב הוועדה שתעסוק בחוק הלאום, אמר יו"ר הוועדה ח"כ אוחנה כי "מדובר בחוק יסוד היורד לשורשו של עניין. אמש שוחח איתי היועץ המשפטי לכנסת שיחה ארוכה ומעמיקה והיה ברור מדבריו שהדרישה להעביר את החוק בתוך שבועיים, בקריאה ראשונה, אינה ריאלית ואפילו אם נשב יומם ולילה - גם אז לא בטוח שנצליח".