עיכוב נוסף להצעות חוק ממשלתיות. מנדלבליט
עיכוב נוסף להצעות חוק ממשלתיות. מנדלבליטצילום: פלאש 90

שופטי בג"ץ צפויים לדון בסוף החודש בסוגיית הסדרי התפילה בכותל המערבי, זאת בעקבות שלל העתירות שהוגשו בנושא ולאחר החלטת הממשלה להקפיא את מתווה הכותל.

לפני כשבוע וחצי אישר היועץ המשפטי לממשלה לרבנות הראשית לשכור משרד עורכי דין מטעמה אשר יסייע להכנת המסמך שיציג בפני שופטי בג"ץ את עמדת הרבנות הראשית בסוגייה זו. המשרד שנשכר לצורך העניין הוא משרד כספי ושות'.

יש לציין כי היועמ"ש עדיין איננו מוכן שהרבנות תיוצג עצמאית בפני בג"ץ, וכי ההסכמה שניתנה מוגבלת להגשת עמדת הרבנות בכתב בפני השופטים, ללא ייצוג עצמאי בדיון.

אולם, ב-5 ביולי פנה עו"ד טאובמן מטעם המשרד ליועץ המשפטי של הרבנות הראשית, בבקשה שזה יבקש מהפרקליטות לבקש ארכה של 60 יום להגשת עמדת הרבנות. עו"ד טאובמן ציין כי הוא יודע שמשמעות הבקשה היא דחייה של מועד הדיון, אך ציין מנגד כי לשם הצגה כיאות של עמדת הרבנות נחוץ זמן ראוי.

לקריאת מכתבו המלא של עו"ד טאובמן לחץ כאן

"אין די בימים ספורים על מנת ללמוד את הנושאים הרלוונטיים, להכין, לגבש ולנסח את עמדת הרבנות בעניינה של סוגיית הכותל. מדובר בפרשה עצומה ורחבה מיני ים והחומר בעניינה הוא בהיקף חסר מימדים. עניין אשר הולך ונמשך על פני מאות רבות בשנים ומרכז סביבו סוגיות דתיות ומשפטיות משמעותיות מאוד (ואשר נדון עוד טרם להליכים אלה במספר מותבים שונים", ציין עו"ד טאובמן.

עורך הדין אף הוסיף כי נכון לשעת כתיבת המכתב משרדו אפילו לא קיבל לידיו את מרבית החומר הנדרש לצורך גיבושה של עמדה משפטית והתייחסות לכלל ההליכים שכבר התרחשו בעבר בנושא זה.

יועמ"ש הרבנות, עו"ד הראל גולדברג, שיגר מייד למחרת את הבקשה למחלקת הבג"צים בפרקליטות, תוך שהוא מציין את לוחות הזמנים הבעייתיים ומצרף את מכתבו של עו"ד טאובמן.

בין היתר כתב גולדברג, "אנו‏ מודעים ‏לכך ‏שמדובר ‏בבקשה ‏חריגה ‏אשר ‏משמעותה הינה‏ גם ‏בקשה ‏לדחיית ‏מועד ‏הדיון ‏בבית‏ המשפט, ‏עם ‏זאת, ‏על ‏מנת ‏לאפשר ‏לרבנות ‏הראשית‏ להיערך‏ כראוי ‏לגיבוש ‏המסמך‏ שיוצג ‏מטעמה‏ בפני ‏בית‏ המשפט, ‏בסיועו ‏של ‏עו"ד ‏טאובמן, ‏אנו ‏פונים ‏אליכם ‏בבקשה ‏להגיש ‏בקשת‏ ארכה‏ כאמור‏ לבית ‏המשפט".

לקריאת מכתבו המלא של עו"ד גולדברג לחץ כאן

אולם, לערוץ 7 נודע כי בימים האחרונים החליט היועץ המשפטי לממשלה שלא לבקש מבג"ץ ארכה של 60 יום עבור הרבנות הראשית, והחליט במקום זאת להגיש בקשת ארכה קצרה בלבד.

"בימים האחרונים התקבלה פנייה נוספת מטעם הרבנות הראשית בעניין הגשת בקשה למתן ארכה בת 60 ימים להגשת עמדה מטעמה. הפנייה הובאה לפני היועץ המשפטי לממשלה, אשר קבע כי בנסיבות העניין אין מקום לבקש מבית המשפט הנכבד ארכה בת 60 יום, אשר משמעותה היא גם דחייה של מועד הדיון שנקבע. עם זאת, הוחלט לאור בקשת הרבנות הראשית לפנות לבית המשפט הנכבד פעם נוספת ולבקש ארכה קצרה נוספת עד למועד הקרוב ביותר האפשרי לפני הדיון שנקבע. זאת, לשם הגשת תשובת המדינה שאליה תצורף כאמור עמדת הרבנות הראשית", נכתב בבקשה שהוגשה לאחרונה לשופטי בג"ץ מטעם הרבנות הראשית.