תוקף. גבאי
תוקף. גבאיצילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת העבודה הטרי, אבי גבאי, יוצא הבוקר (חמישי) למתקפה נגד יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בתגובה לדברים שהטיח בו לפיד אמש.

בראיון לגלי צה"ל תקף גבאי, "זה באמת מוזר שביום שמתפוצצת פרשת הצוללות, כשעו"ד של רה"מ ומנכ"ל משרד התקשורת נמצאים בחקירות, לפיד מגיע לאולפן ובמקום לתקוף את נתניהו על הצוללות והחקירות, הוא תוקף את חבריו לאופוזיציה. אני תוהה - ככה הם חושבים להחליף שלטון?".

בהמשך הגיב גבאי לטענתו של לפיד שגבאי הוא חסר ניסיון ומעולם לא ישב בישיבת קבינט ונאלץ לקבל החלטות קשות.

"ניסיון רע זה לא דבר טוב. לפיד דיבר על כך שהיה בקבינט במהלך 'צוק איתן'. בואו נזכור שזו לא הייתה המלחמה המוצלחת ביותר של ישראל", הוסיף גבאי.

לדברי גבאי, חוסר ניסיונו הצבאי לא אמור להשפיע יותר מדי מכיוון שמי שמגיע לתפקיד ראש ממשלה נשען על מערכת ביטחונית איכותית ומקצועית ונעזר בה. "רוב ההחלטות זה המלצות של הדרגים המקצועיים", הסביר. "לקבל החלטות אני יודע. אני מגיע עם יותר ניסיון ניהולי מלפיד".

אמש התראיין לפיד לערוץ 2, חשף את דבר עדותו במשטרה השבוע בנוגע לפרשת הצוללות והתייחס לירידתו בסקרים לאחר בחירתו של גבאי.

"היה לי יום לא טוב, זה לא משמח אף אחד", הודה לפיד. "בפוליטיקה למדתי שנפלתי וקמתי, כולם הספידו אותנו וזה מה שלמדתי. אצא מזה בעבודה קשה. אני מסתכל על המדינה המדינה צריכה: ראש הממשלה יודע לנהל מדינה, אבל לא אכפת לו מניצולי שואה; גבאי הוא סימפטי, אבל הוא לא יודע איך נראה קבינט. אני יודע, ואכפת לי".