נלחמים בתאונות
נלחמים בתאונותצילום: מועצה אזורית שומרון

בעקבות תאונת הדרכים הקשה שבה נהרגו שמונה פלסטינים בני אותה משפחה על כביש 60 לפני כשבועיים ותאונות קשות אחרות באזור פנתה המועצה האזורית שומרון במהלך חסר תקדים לקידום שיתוף פעולה בין הפלסטינים והיהודים לטובת המלחמה בכבישים.

שיתוף הפעולה יכלול את המישור ההסברתי, החקיקתי ובתחום הרחבת התשתיות.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן נפגש היום (חמישי) עם בכיר בהנהגה הפלסטינית (שאינו שייך לרשות הפלסטינית) ודן עמו באפשרויות לשיתוף הפעולה.

הבכיר אמר לדגן, "אין פה עניין פוליטי יש כאן יהודים וערבים שמתים על הכביש. אנחנו קוראים לרכבים אצלנו: ארונות המוות". הבכיר ציין כי הרחוב הפלסטיני צמא למענה בנושא הזה ובשל לאחר התאונות האחרונות לשיתוף פעולה אמיתי עם המתנחלים למיגור התופעה.

דגן אמר לבכיר כי הוא מסכים איתו שזה נושא שהוא מעבר למחלוקות פוליטיות, "קידום המלחמה בתאונות הדרכים. קידום נושא ההסברה פנימה הן בקרב הציבור הערבי והן בקרב הציבור הישראלי צריך להיות אינטרס ראשוני של מדינת ישראל.

מי שיוצא לכבישי יהודה ושומרון היום לוקח סיכון. התשתיות לא מספיק טובות. גורם המוות מספר אחד היום באזור שלנו הוא מוות בשל תאונות דרכים. אנחנו מצפים מהממשלה לשים את הנושא בראש סדר העדיפויות. ובוודאי את היוזמה להקמת ארגון אזרחי משותף לערבים ויהודים למיגור התופעה".

"היום ביוזמת המועצה האזורית יחל קמפיין שילוט והסברה בכבישי השומרון המיועד לערבים ויהודים תחת הכותרת "יהודים וערבים רוצים לחזור הביתה בשלום".

כמו כן סוכם על הקמת ארגון אזרחי ישראלי פלסטיני שיילחם בתאונות הדרכים. יקדם לובי בכנסת לקידום חקיקה בנושא לקידום אישור לשיפור התשתיות ולהסברה.

המועצה האזורית שומרון ציינה כי מדינת ישראל לא סופרת את ההרוגים הפלסטינים בכביש יו"ש ולכן כבישים מסוכנים לא הופכים למוקדי סיכון בשל מספר ההרוגים הנמוך לכאורה.