בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשפטן ד"ר חיים משגב תוקף בראיון לערוץ 7 את כלי התקשורת שממהרים להרשיע את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וגם את העיתונאים מהשמאל שלדבריו רוצים להפיל את ממשלת הליכוד בכל מחיר.

"יש כאן ניסיון להדיח ראש ממשלה מכהן באמצעים לא כשרים", אומר משגב ומזכיר כי ''יש דרך אחת להחליף שלטון וזה בקלפי. אמצעי התקשורת בישראל כמו חלק מאמצעי התקשורת בארה"ב פועלים בדרך אלימה. עיתונאים רוצים בכל מחיר לראות את נפילת הימין והליכוד בראשות נתניהו".

משגב מפריך אחת לאחת את כל מה שמכונה 'פרשיות נתניהו', "בוא ניקח את השיחה בין ראש הממשלה לנוני מוזס, מפגשים כאלה היו מאז ומעולם. לא היה במפגש הזה דבר וחצי דבר. ראש הממשלה בשלב מסוים הרגיש שהוא נסחט בידי נוני מוזס שהבטיח לו אם תעשה כך אני יעשה כך, ובשלב מסוים הוא הקליט את השיחות.

''כאשר אדם מקליט שיחה הוא שולט בתוכן השיחה והוא ניסה לגרור בלשונו את נוני מוזס, 'אם אעשה כך מה אתה תעשה?', אבל אף אחד לא עשה דבר, זו שיחת סרק שלא תוביל לכלום".

ד"ר משגב טוען כי גם פרשת הסיגרים היא מופרכת, "על פי חוק שירות הציבור, מותר לקבל מתנות אך צריך לדווח עליהן. אם הן מתנות ברות קיימא צריכים להעבירן לגנזך המדינה ואם לא אז צריכים לדווח ולשלם את שוויין.

''קבלת מתנות אינה אסורה ואינה עבירה פלילית אלא אם כן הוכח יסוד נפשי של מתן או קבלת שוחד, זה ברור שארנון מילצ'ן לא ניסה לשחד את נתניהו, אולי זה לא יפה אבל אין כאן שוחד".

לגבי פרשת הצוללות סבור ד"ר משגב כי מגעים עם עורך דין שמקורב לראש ממשלה היו גם אצל אולמרט, אהוד ברק ואריאל שרון, "בפרשת הצוללות הכל נעשה בגלוי, ראש הממשלה לא פעל במסתרים. היו שם גם אספקטים מדיניים כמו שיש תמיד וכשאנגלה מרקל אמרה שהיא רוצה שישראל תרכוש גם את הספינות באותה מספנה, ראש הממשלה הורה על ביטול המכרז.

"אלה דברים שקורים בכל מקום וכל הטענות על ניסיונות לנצל את הקרבה למוקדי השלטון כדי לעשות לביתך - אני לא בטוח שזה קרה. בוא נניח שמיקי גנור שהחליף את שייקה ברקת בייצוג המספנות בישראל הלך לעו"ד שמקורב לראש הממשלה וראש הממשלה לא יודע מזה, הרי זה קרה אצל כל ראשי הממשלות, גיסו של אהוד ברק היה עו"ד ומי שרצה קשר עם ברק הלך אליו, עו"ד ויסגלס היה מקורבו של שרון ומי שרצה קרבה לשרון הלך לויסגלס, הם לא ידעו שפנו לעורכי הדין שלהם וכך זה היה תמיד".

נתניהו ורעייתו בטקס פתיחת המכביה
נתניהו ורעייתו בטקס פתיחת המכביהצילום: חיים צח, לע"מ

גם בפרשת בזק טוען משגב שיש רק אוויר חם, "להזכירך - ראש המפלגה הנבחר של מפלגת העבודה היה מנכ''ל במשך שנים רבות בחברות של שאול אלוביץ', והוא הגיע לשם ישר מאגף התקציבים, מסלול שעושים הרבה אנשים. הוא ישב שם בחיקם של הטייקונים ליד אלוביץ' והוא ידע מה קורה שם.

''אני אגב קצת חושד במבקר המדינה הנוכחי שיש לו משהו בליבו על ראש הממשלה והוא מחפש לצאת עם תחקירים ודו"חות שעשויים לפגוע בראש הממשלה".

ד"ר משגב קובע שנתניהו הוא אדם ישר שלא יסכן את עצמו או את ביטחון המדינה בשביל בצע כסף, "אם ראש הממשלה היה יוצא לגמלאות או מפסיק להיות ראש ממשלה הוא היה יכול להרוויח מיליונים כפי שהוא עשה בין הקדנציה הראשונה לשנייה, ואני מכיר את נתניהו, פה ושם הצטלבו דרכינו. לדעתי הוא אדם ישר מאין כמוהו, אולי קצת נהנתן פה ושם וזה בסדר גמור.

"גם שמעון פרס היה נהנתן ונסע הרבה פעמים לחו"ל על חשבון בעלי ממון. בנימין נתניהו הוא אדם שארץ ישראל קרובה לליבו, זה לא איש שיטיל אגורה שחוקה לכיסו או שינסה לפגוע בביטחון המדינה וירכוש צוללות שלא לצורך. לכן אני מציע לשמאל - אם הם רוצים לנסות ולהתחזק ולהתמודד מולו שינסו ב-2019 ואולי בעזרת הכוכב החדש אבי גבאי הם יצליח לעשות משהו".