אילוסטרציה
אילוסטרציהIstock

בעקבות סקר שגילה כי רבים מערביי יו"ש ועזה מעוניינים לעזוב את הארץ, אך מתקשים לעשות זאת מסיבות כלכליות, ד"ר אריה בכרך קורא למדינה להרים את הכפפה.

לדבריו חלקם של הערבים החפצים להגר מישראל גדול יותר ממה שעלה מהסקר, אך הם לא העזו לומר את הדברים.

"כדאי וראוי לערוך מגבית עולמית בקרב יהודי העולם, אלו יחלצו לתרום לקרן לשיקום חיי הפלסטינים מעבר לים. גם למדינת ישראל כדאי להקצות משאבים על מנת לממש את חזונם של ערביי יש"ע", אמר בכרך.

לדבריו, ''נראה שזה הפיתרון ההומני-האנושי ביותר הקיים למצוקת הפליטים הערבים, דור רביעי, חמישי ושישי. סוף סוף יעלו חייהם למסלול יצרני בו יפסיקו את מסכנותם הכרונית. חזון אחרית הימים של הרב זצ"ל הי"ד, הרב מאיר כהנא, יתגשם. הרב כהנא הטיף תמיד ל'טרנספר מרצון' המלווה בתשלום פיצויים או 'סל פליטה' חד פעמי".

לטענת בכרך, פתרון זה יקדם את השלום עשרות מונים יותר מכל שיחות הסרק הנערכות ושאינן נערכות בין ישראל לפלסטינים. ''אין ספק, עם האוכל יבוא התיאבון ופלסטינים נוספים ירצו להגר ולשפר בכך את איכות חייהם ובני משפחותיהם".

''אני בטוח שכמה משומעי לקחי יאשימו אותי בכהניזם רחמנא ליצלן, בגזענות, פשיזם וכיוצא בזה, אולם אל נשכח שאותם שמאלנים מטיפים מזה זמן רב לשחד בכסף מתנחלים על מנת שיעזבו את בתיהם ויעקרו למדינת תל אביב ובנותיה. כך, הרעיון של 'טרנספר מרצון' מקובל גם על אחינו מהשמאל, השאלה היא רק למי, כלומר, מה שמותר לעשות למתנחלים אסור לעולל לערבים".

בכרך מסביר מדוע לצערו הרעיון לא יצא לפועל, "יותר מידי אנשים בעלי השפעה בעולם כולו חיים ומתפרנסים מהסכסוך הישראלי-פלסטיני".