חנוכת המיצב
חנוכת המיצבצילום: תומר רייכמן

רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין אירחה היום (חמישי) בבית הנשיא מפגש עם קרן יחזקאלי גולדשטיין, יוצרת "איננה עוד" – מיצג וידאו ארט בו רצף בגדים מקוריים של נשים ונערות שנרצחו בידי גברים.

פסקול המיצג מורכב משירי ערש ב-15 שפות, מחווה לקולן של הנרצחות, שנדם. מטרת היצירה היא להעלות את המודעות לתופעה המזעזעת של רצח נשים על ידי גברים.

קרן, שאספה בגדים מ-11 נשים ונערות למען הסרטון, אמרה באירוע ״אלימות נגד נשים היא איננה גזירת גורל. בעזרת חינוך, חשיפה למיצג והסברה בבתי הספר, נוכל להשפיע על אלו שיהפכו בעתיד לבעלי בתים ומנהיגים. גברת ריבלין, תודה לך על שפתחת את הבית והלב ליוזמה הזו ואנו נתפלל שירבו ההולכות בעקבותיך״.

במפגש השתתפו נציגי משפחות הנרצחות והוקרן הסרטון. הוידאו ארט יוקרן בלובי בית הנשיא בשבועות הקרובים וכל באי המשכן יחשפו אליו. נציגי המשפחות שהשתתפו במפגש הם ניר אלימלך, אח של ענת ז"ל, לרה צינמן, אמא של גנית ז"ל, נטע בר ציון בתה של דפנה ז"ל ורונית ביטון אחות של דפנה ז"ל, נינה גלן אמא של איריס ז"ל ועליזה אלקובי אמא של שלומית ז"ל.

נחמה ריבלין הודתה לקרן על היצירה המיוחדת ואמרה, "בגד הוא משמעותי עבור אישה. אישה זוכרת מה לבשה ומתי, על איזה בגד קיבלה מחמאה, באיזה בגד לא הרגישה נוח, איזה בגד נתן לה ביטחון. יש בגדים שאנחנו שומרות בארון כי אנחנו אוהבות אותם, הם כבר בלויים אבל יש להם את הריח שלנו״.

עוד הוסיפה ריבלין, "רק בשבוע האחרון נרצחו שתי נשים. בחודש שעבר נרצחו ארבע. מאז תחילת השנה, חצי שנה בסך הכול, כ-18 נערות ונשים מכל המגזרים בנות כל הדתות, בנות כל הגילאים, נשים כמונו, נשים כמוני''.

"עבורכן הן אחיות בנות ואימהות אהובות", אמרה רעיית הנשיא לבני משפחות הנרצחות שנכחו במפגש, "אבל מה אנחנו יודעים עליהן? כמה מאתנו זוכרים איך קראו לנשים האלה? כמה מאתנו יכולים להגיד עליהן משהו? הן 'אינן עוד' אבל אנחנו כאן כדי להשמיע את קולן".

ריבלין הדגישה כי "אסור לנו לתת להן להעלם, אסור לנו לתת לאדישות להרוג אותן בפעם השנייה, אסור לנו לתת לאף אחת לחשוב שהיא הבאה בתור. אנחנו צריכות להפסיק את התופעה האיומה הזאת ולקרוא בקול, די לאלימות נגד נשים. אני מודה לך קרן על המיצג הזה שהלוואי ויעורר את תודעתנו ואני מאחלת לכן ולנו הצלחה''.