סריקות בהר הבית, לאחר הפיגוע

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אחר הצהריים (שישי) הערכת מצב נוספת עם שרי הביטחון והביטחון פנים, הרמטכ"ל, המפכ"ל, ראש השב"כ ומתאם הפעולות בשטחים.

נתניהו הנחה לפרק את סוכות האבלים שהקימו משפחות המחבלים באום אל-פאחם. נתניהו גם הנחה על חיזוק משמעותי של סידורי הביטחון בדרכי הגישה להר הבית. עוד נמסר כי ראש הממשלה קיבל עדכון על פעולות החקירה עד כה במרחב הר הבית ובמקומות נוספים.

בדיון הוחלט להמשיך במהלך סוף השבוע את פעולות חקירת הפיגוע בהר הבית. עוד הוחלט שבהתאם להערכת מצב שתתקיים ביום ראשון יפתח ההר באופן הדרגתי למתפללים ומבקרים.

בבית החולים הדסה הר הצופים נקבע היום (שישי) מותם של שני שוטרים, שנפצעו הבוקר בפיגוע הירי שארע באזור שער האריות.

רס"מ האיל סתאוי, 30, תושב מג'אר, שירת במשמר הגבול בשירותו הסדיר. הוא התגייס בשנת 2012 לשירות קבע כשוטר סיור ביחידת הר הבית במרחב דוד של מחוז ירושלים, שם שירת עד נפילתו. האיל הותיר אחריו אישה וילד בן שלושה שבועות, הורים, ושלושה אחים.

רס״מ כמיל שנאן, 22, תושב חורפיש, שירת מאז גיוסו לשירות קבע במשטרה לפני כשבעה חודשים כשוטר סיור ביחידת הר בית במרחב דוד של מחוז ירושלים. כמיל הותיר אחריו הורים, אח אחד ושלוש אחיות. הוא בנו של הח"כ לשעבר ממפלגת העבודה שכיב שנאן.

בתוך כך הותר לפרסום ששלושת המפגעים אשר ביצעו את פיגוע הירי הבוקר באיזור הר הבית הם ערבים-ישראלים, תושבי אום אל פחם. מדובר במוחמד אחמד מוחמד ג'בארין, בן 29, מוחמד חאמד עבד אללטיף ג'בארין, בן 19, מוחמד אחמד מפדל ג'בארין, בן 19. המפגעים ללא רקע ביטחוני קודם.