"לסגור את ההר לערבים, לא ליהודים"

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), מתייחס בראיון לערוץ 7 ללקחים שיש להפיק מהפיגוע הקשה בהר הבית.

"הפיגוע בהר הבית מזעזע ואני משתתף בצער המשפחות אחינו הדרוזים", אומר סלומינסקי, "הלקח שאנחנו צריכים להפיק מהפיגוע ביום שישי הוא שהביטחון חייב להיות שלנו בהר הבית. אסור לנו לסמוך על אף אחד. אם הם לא מסכימים נסגור את ההר".

סלומינסקי מתייחס לעלייה בטרור בסוף השבוע , "כנראה שאם אנחנו מנסים להיות בסדר איתם ומנהלים משא ומתן הם מתחילים עם טרור. בועדת חוקה חוקקנו חוק למאבק בטרור שנותן כלים נרחבים לגורמי הביטחון כדי להיאבק בטרור. הגיע הזמן להפעיל את הכלים שנתנו להם. מגיע לעם ישראל לשבת בשקט".

בתגובה לשאלה האם סגירת ההר לא היתה פרס לטרור השיב סלומינסקי, "אמרתי לסגור את ההר לערבים ולא ליהודים. לגבי עליית יהודים זה דבר שנוי במחלוקת. בזמנו פניתי לרבנים אליהו ושפירא ואמרו לי לא לעלות אז אני לא עולה. הרבה מאנשינו כן עולים וזה בסדר גמור. ברגע שאנחנו לא נמצאים בהר הבית אנחנו מאבדים את האחיזה. משנת 1967 היתה לנו את הדילמה בין הוראת הרבנים לא לעלות להר לבין איבוד האחיזה בהר. זו התנגשות".

סלומינסקי סבור שיש מקום לבחון את הסוגייה הזו מחדש, "היום רוב רבני הציונות הדתית כן בדעה שיש לעלות להר הבית. מהרגע שהרבנים שאסרו נפטרו הרוב כן עולים. כל אחד יעשה כפי תפיסתו אבל מבחינה ביטחונית אנחנו היחידים שצריכים לשלוט שם. אם יחפשו מרתפי הר הבית אני לא הופתע אם ימצאו שם כלי נשק".

בהמשך התייחס סלומינסקי לכך שהמחבלים היו ערבים ישראלים, "מצד אחד הופתעתי. הערבים הישראלים הם חלק מהעם. אבל צריך לדעת שיש תעמולה הרסנית ויש הרבה מערבי ישראל שנסחפים. אנחנו צריכים לשים עין ויד חזקה על הנושא של ערבי ישראל".

לסיכום קובע סלומינסקי כי ראש הממשלה צריך לעמוד בהבטחתו ולאפשר לחברי הכנסת וליהודים לעלות להר הבית, "למה שיהודים לא יעלו? ערבים רצחו. הביטחון צריך בידינו ומי שלא מסכים שלא יעלה".⁠⁠⁠⁠