היוזם. אראל מרגלית
היוזם. אראל מרגליתפלאש 90

13 חברי כנסת מסיעות המחנה הציוני, מרצ, יש עתיד וכולנו החברים בועדת חוץ ובטחון ובועדה המשותפת לתקציב הביטחון דורשים לעצור את מימון עסקת הספינות שנמצאת כעת תחת חקירה פלילית.

יוזם הדרישה, חבר ועדת תקציב הביטחון ח"כ אראל מרגלית, העביר ליו"ר הועדה, ח"כ אבי דיכטר, מידע רב המעיד לטענתו על מבנה הבעלות הבעייתי של החברה הגרמנית ממנה נרכשות הספינות ושיטת השוחד בעזרתן נוהגת לסגור עסקאות.

הדרישה של 13 חברי ועדת חוץ ובטחון בהובלת מרגלית, מגיעה על רקע העובדה שהתשלום עבור הספינות אינו מגיע מתקציב הביטחון, אלא מעודפי תקציב, זאת לאחר שגורמים בעלי עניין העבירו את הסמכויות על ביצוע העסקה ממשרד הביטחון למשרד ראש הממשלה.

הרשאות המימון והתשלומים מגיעים דרך אישורה של הועדה המשותפת לתקציב הביטחון בכנסת. שווי העיסקה מוערך במיליארד ומאתיים מיליון ש"ח.

"לא יכול להיות שבזמן שהמשטרה עוצרת את הנציגים והמתווכים של העסקה הזו, כנסת ישראל ממשיכה לאשר מיליונים לאותה עסקה ועוד מכסף ציבורי. יש חשש כבד כי הכסף שיוצא מועדת חוץ ובטחון מגיע לכיסם של מיקי גנור, אבריאל בר יוסף, ולבן הדוד של נתניהו, עו"ד דויד שמרון. אני מצפה מהיועמ"ש של הכנסת להתערב ולעצור כרגע את מימון העסקה הזו, עד שיתבררו הדברים", טוען ח"כ אראל מרגלית.

במכתב עליו חתומים חברים נוספים בוועדת תקציב הבטחון כמו שלי יחימוביץ, עופר שלח, רחל עזריה ומנואל טרכטנברג, ואתם חברי חוץ ובטחון: עמיר פרץ, זהבה גלאון, מרב מיכאלי, נחמן שי, עמר בר-לב, אייל בן ראובן, קסניה סבטלובה ומיכל רוזין, מדגישים חברי הכנסת "בחודשים האחרונים כולנו עדים לחשש לזיהום הליך הרכישה תוך מעורבות גורמים בעלי אינטרסים זרים הקשורים ישירות לראש הממשלה ולאנשיו. בנוסף, כעת מתבררות עובדות רבות אשר לא הובאו בפנינו בעת קבלת ההחלטה לתקצב ולאשר את הכספים הנדרשים לביצוע העסקה".

במכתב מציינים חברי הכנסת, "הכנסת כרשות מפקחת, היא חלק ממערך שומרי הסף, ובפרט ועדת חוץ ובטחון. אל לנו להמשיך לקדם עסקה שנמצאת כרגע בעיצומה של חקירת משטרה שרק הולכת ומסתעפת ונוגעת לאנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה".