בית קברות יהודי שחולל במיזורי, ארה"ב
בית קברות יהודי שחולל במיזורי, ארה"בצילום: רויטרס

הפעילה הערבית-אמריקנית הבולטת לינדה סרסור הבטיחה בחודש מרץ לתרום 100,000 דולר לטובת שיקומו של בית עלמין יהודי מוזנח במדינת קולורדו. אולם, הכסף טרם הגיע לייעדו, ויש המאשימים את סרסור בהונאה.

סרסור טוענת שהכסף יינתן לאחר שבית העלמין ימסור תוכנית מפורטת לגבי השימוש שייעשה בו. לדבריה, ההשמצות נגדה מגיעות מ"ציונים ימניים".

הטענות נגד סרסור הועלו באתר היהודי "אלגמיינר".

סרסור יצרה עמוד התרמה בחודש פברואר עקב פגיעות של ונדליסטים בבתי עלמין יהודיים בסנט לואיס ובפילדלפיה.

היעד המקורי היה 20,000 דולר, אולם התרומות עלו על כך בהרבה, וכ-162,000 דולר גויסו מכמעט 5,000 תורמים. מנהיגים יהודיים שמתנגדים לפעילותה של סרסור למען תנועת ה-BDS הביעו הערכה למהלך שלה.

לאחר שהתברר כי התרומות גדולות מהצפוי, הודיעו מנהלי עמוד ההתרמה כי ישאפו להגיע ליעד של 200,000 דולר, וכי ישאפו להעביר 100,000 דולר לטובת שיפוץ בית העלמין "גולדן היל" בקולורדו, שסובל מהזנחה.

לדברי מנהלי ההתרמה, כ-40,000 דולר הועברו לבית העלמין "חסד של אמת" בסנט לואיס. בית קברות יהודי ברוצ'סטר שבמדינת ניו יורק קיבל 5,000 דולר לתיקון נזקים ונדליסטיים, וסכום דומה הועבר לבית הכנסת "שיקגו לופ" לתיקון נזקים מהתקפה אנטישמית. בית העלמין בפילדלפיה ויתר על הסיוע ואמר שאינו זקוק לו. אתר אלדמיינר בדק ומצא כי כספים אלו אכן הועברו.

ואולם, בבית העלמין "גולדן היל" עדיין לא קיבלו את הכסף שהובטח. כאמור, סרסור טוענת כי היא בסך הכל מחכה לתוכנית המפורטת שבית העלמין אמור היה להגיש לה. ואולם, חבר האסיפה של מדינת ניו יורק, דב היקינד, אמר בתגובה לסיפור כי סרסור היא "זיוף", והוסיף: "לא אופתע כלל אם יתברר שתרגיל היח"צ הקטן שלה סביב בתי העלמין היהודיים לא היה מה שהיא טענה שהוא".