תקף. דרעי
תקף. דרעיPhoto by Tomer Neuberg/FLASH90

שר הפנים אריה דרעי ערך היום (ראשון) ביקורי תנחומים בבתי שני השוטרים שנרצחו ביום שישי בפיגוע בירושלים, רס"מ כמיל שנאן בחורפיש ורס"מ האיל סתאווי בכפר מראר.

בחורפיש נפגש השר דרעי עם שכיב שנאן, אביו של השוטר כמיל שאנן שנרצח, ואמר לו, "בנך הגיבור הגן על ירושלים ועל המדינה. הוא מסר את נפשו כדי להציל אחרים. במקום קדוש כזה לשפוך דם – הדעת מתקשה לעכל".

"שני הנופלים, נאמנים לעדתם ולעמם, עשו עבודת קודש ודמם נשפך. ביום שישי, בקשתי מראשי הרשויות הערביות לגנות באופן נחרץ את הפיגוע מיד. חוץ מראש עיריית נצרת – לא שמעתי לצערי גינוי. זה חמור", הוסיף דרעי.

"אני פועל רבות למען המגזר הערבי. היישובים הערביים מקבלים תקציבים גדולים ממשרד הפנים וחבל שדבר מובן מאליו, כמו גינוי פיגוע נתעב שעשו ערבים ישראליים תושבי אום אל פאחם, לא נעשה על ידם", הדגיש שר הפנים.

האב השכול, ח"כ לשעבר שכיב שנאן, הודה לשר דרעי על הדברים. "המקום הטוב ביותר בעולם לדרוזים הוא ארץ ישראל. אני יודע מה אתה השר עשית במשרדך למען המגזר, מה התרומה שלך. אני חנכתי את ילדי לאהוב את המדינה. והכאב גדול. אמרתי לכמיל, אתה הולך למקום נפיץ, תתייחס לכולם בכבוד. מי שעשה את הפיגוע הם בני עוולה לא אנושיים. אני מבקש לחזק את ידם של שוטרי הר הבית בעבודתם".