האם רוג'ר פדרר הוא הטניסאי הטוב ביותר בעולם? קשה להעריך זאת, אבל אחרי זכיה נוספת היום (ראשון), נראה שהטניסאי השוויצרי הוא ללא ספק אחד הגדולים ביותר בתולדות הענף הלבן.

פדרר בן ה-36 בחודש הבא זכה בתואר אלוף ווימבלדון כשגבר בקלילות בגמר הטורניר היוקרתי על מארין צ'יליץ' הקרואטי בתוצאה 3:6, 1:6 ו-4:6 ובכך זכה בפעם השמינית בקריירת המשחק שלו בתואר היוקרתי ביותר בטניס העולמי - אלוף ווימבלדון, מה שמהווה היסטוריה כשהפך לראשון אי פעם שזוכה בתואר הזה כל כך הרבה פעמים.

אם זה לא מספיק כדי להוכיח את גדולתו, אזי שפדרר זוכה לעשות היסטוריה נוספת כשהפך להיות האלוף המבוגר ביותר שזוכה בטורניר היוקרתי, כמו גם השני בהיסטוריה שזוכה בטורניר מבלי להפסיד ולו מערכה אחת.

לטניסאי השוויצרי לקח שעה ו-43 דקות כדי להכניע את יריבו הקרואטי בדרך להיסטוריה על מגרש הטניס, ולזכייה מספר 19 בקריירה שלו בתואר גראנד סלאם.

נראה כי הרגע הגדול של משחק הגמר היה במערכה השניה, כשהיריב הקרואטי צ'יליץ' היה כבר בפיגור מערכה ו-0:3 במשחקונים, ובירידתו למנוחה החל ממרר בבכי. גם זה לא עזר לו מול השוויצרי האדיר שניצח גם את המערכה השניה וגם את המערכה השלישית בדרך להפיכתו לטניסאי הגדול ביותר בתולדות ענף הטניס.