הדרך לטפל בנערות להט"ביות
הדרך לטפל בנערות להט"ביותללא

300 רבניות, מחנכות ונשות מקצוע מתכנסות היום לכנס ראשון מסוגו שמטרתו לחשוף את הרבניות ונשות המקצוע לדרך הטיפול בנערות דתיות הנמשכות לבנות מינן.

יום העיון מתקיים ביוזמת אגף נשות הרבנים של "איגוד רבני הקהילות" ומרכז "בקדושה", בהשתתפות הרב שמואל אליהו, הרב ארל'ה הראל, ד"ר חנה קטן, הרבנית ד"ר שולמית בן שעיה, ד"ר שרון סלייטר, ומרצים ומרצות נוספים.

הרב ארל'ה הראל, ראש ישיבת 'לב חדש' בשילה, דיבר על החיוב של הרבניות והמחנכות להשתלם בתחום: "מהניסיון שלי שכולל טיפול באלפי בני ובנות נוער, למעלה מ10% מהאוכלוסייה הם בעלי משיכה לבני מינם, וכ-2.5% נמשכים רק לבני מינם", אמר הרב הראל. "לצערי יש לא מעט מחנכות שלא מבינות בתחום ומתוך תמימות נותנות עצות שגוזרות חיי אומללות על הנערות. אתן חייבות להשתלם בתחום, כי בטוח שבתוך הקהילה שלכן ובתוך הכיתה שלכן יש נשים ונערות כאלה".

הרב הראל סיפר על מחנכות ורבניות שמייעצות לבחורות להתחתן עם גבר למרות שהן מרגישות סלידה מכך. "הן מאמינות שהזמן יעשה את שלו אך גורמות לנשים סבל שלא יתואר. יש נשים נשואות שסיפרו לי שהחוויה שלהן עם בעליהן היא תחושה של אונס מתוך הסלידה מזוגיות עם גבר".

ומצד שני, הרב הראל הדגיש שחובה להשמיע אמירה הלכתית חד משמעית שמגע מיני בין נשים הוא איסור הלכתי ברור ואין לרבנים כל יכולת להקל בו."הלהט"בים מנסים להציג כאילו מדובר בנאורות חדשה, אך האמת היא שמדובר ב"נאורות" עתיקה מאוד. מצריים העתיקה הייתה מעצמה עולמית ושיא הנאורות, כמו ארצות הברית של פעם, ובמצריים היה מקובל שגבר מתחתן עם גבר ואשה מתחתנת עם אשה. אך התורה אסרה זאת בפירוש: כְּמַעֲשֵׂה אֶרֶץ מִצְרַיִם אֲשֶׁר יְשַׁבְתֶּם בָּהּ לֹא תַעֲשׂוּ".