הדס מזרחי
הדס מזרחיצילום: מימון רחמים

כוחות החטיבה המרחבית 'יהודה' ערכו הלילה (שני) פעילות מבצעית בכפר אידנא, במהלכה תפסו כ-2000 ש"ח אשר ניתנו למשפחתו של המחבל ששוחרר בעסקת שליט ורצח את נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד בערב פסח תשע"ד.

מאז מקבלת משפחת המחבל באופן קבוע כספים מארגון הטרור חמאס, ומטרת הפעולה היתה להפחית את היקף התופעה.

בתגובה לערוץ 7 מתייחסת הדס מזרחי, אלמנתו של ברוך מזרחי הי"ד לפעילות תפיסת הכספים ואומרת, "'נתפסו כספי טרור', כספים הניתנים על ידי ארגוני טרור, ביניהם חמאס, למשפחות המחבלים שלהם. בכתבה באותיות הקטנות כתוב כי בכפר אידנא נתפסו 2000 ש"ח שניתנו למשפחת מחבל ששוחרר בעסקת שליט".

"לכל קוראיי - הידיעה העובדות הללו לא ממש אומרות הרבה, יתכן אף שיש חלק מהקוראים שמצקצקים בשפתיים, 2000 ש"ח, יפה! או אחרים שמבינים קצת יותר בתהליכים האלה יודעים שהסכום הזה לא ממש עושה הבדל במלחמה בטרור. בחודש הבא עוד פעם יגיע תשלום למשפחה", הוסיפה מזרחי.

מזרחי מוסיפה ומציינת, "אני חיה את הפיגוע יום יום שעה שעה, המחבל הזה, משוחרר עסקת שליט, רצח את בעלי נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד פצע אותי קשה ואת אלמוג מזרחי וכן ילדי נוכחו בפיגוע בערב חג הפסח 2014 בדרכנו לליל הסדר בקריית ארבע. רק היום העדתי במשפט של מחבל שהיה שותף לרצח. הייתי במחנה עופר, נתתי עדות על ההשלכות על משפחתי מהפיגוע, לנסות לשכנע את השופטים שהשותף לרצח יקבל גם הוא מאסר עולם".

האלמנה מאשימה את הממשלה וטוענת כי היא חושבת בקטן, כלשונו, ''למה אף אחד לא שואל למה שחררו את המחבל בעסקת שליט? למה מדברים היום שוב על שחרור מחבלים תמורת החיילים שלנו שבידי חמאס בעזה? למה המשפחה של המחבל עדיין יושבת במקומה ולא גורשה מיד לעזה? למה מתאפשרים תשלומים למחבלים בין אם של הרש"פ או של החמאס? למה לא עוצרים את זה מיד?

''תהליכי חקיקה ארוכים מידי ואיטיים מידי נמצאים בשלבים שונים בכנסת, ובשטח בינתיים לא קורה כלום, התשלומים ממשיכים לזרום, כספי דמים תמורת רצח של ישראלים ויהודים על לא עוול בכפם".

"הפיגועים ממשיכים במלוא עוזם , שוטרים נרצחים בהר הבית והדיון הוא על המגנומטרים, לא על ריבונות ישראלית ויהודית על ההר, על מגנומטרים!", תוקפת מזרחי, "ערבים מתפרעים בשפיים ועושים פוגרום במקום ללא תגובה ראויה. איך הגענו למצב שיהודים מפחדים בארצם שלהם? אוטובוס של מילואימניקים לא מקבל שירות בעין יהב כי העובדים ערבים. ומה התגובה? פוסט בפייסבוק?".

"כוחות הביטחון של ישראל, צבא מהחזקים בעולם, התגייס כולו למבצע לילי, יצא בכוחות של מאות חיילים עשרות רכבים ו'הצליח' להביא 2000 ש"ח ששוב יעברו בחודש הבא. משהו חייב להשתנות, משהו חייב להתנהל אחרת, הממשלה חייבת לשנות את גישתה מן היסוד. המלחמה בטרור נרפסת, חלשה, לא מרתיעה, לא משפיעה, לא אפקטיבית. העם דורש צדק מוסרי! העם דורש מלחמה בטרור עכשיו!", חותמת מזרחי.