"צה"ל לא יוצא למלחמות דת"באדיבות "כאן 11"

קצין החינוך הראשי היוצא, תא''ל אבנר פז צוק, שמתח ביקורת על פקודת הקרב של תת-אלוף עופר וינטר במבצע צוק איתן, מסביר הערב (שני) לראשונה מדוע התנגד לטקסט המדובר שעורר סערה.

כזכור, וינטר שהיה אז מח"ט גבעתי בדרגת אלוף-משנה, כתב לחייליו לפני היציאה לקרב "ההיסטוריה בחרה בנו להיות בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי שמנאץ ומגדף אלוקי מערכות ישראל.... ה' אלוקי ישראל היה נא מצליח דרכינו... להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך".

תת-אלוף פז צוק שמסיים בימים אלו את תפקידו כקצין החינוך הראשי בצה''ל, אמר בראיון שישודר במהדורת הערב של "כאן 11", כי כוונותיו של וינטר היו טובות. ''הכוונות היו טובות, הוא רצה לתת כמפקד כמו שצריך את רוח הקרב לחיילים שלו. עופר וינטר לא התכוון שאנחנו יוצאים למלחמת קודש. אני אחרי הרבה שיחות איתו - זה קשקוש הדבר הזה.

''עופר וינטר התכוון לדחוף את האנשים קדימה והשתמש במושגים כמו ה' צבאות, (ואם) לחלק מהאוכלוסייה גם של החיילים וגם של העם, נתפס או נדמה כאילו שיש פה סממנים דתיים ביציאה לקרב אז הבהרנו את עצמנו לא בסדר''.

''כל המפקדים יסכימו, כולל עופר וינטר, שצה''ל לא יוצא למלחמות דת, אולי האויבים שלנו כן, צה''ל לא", הבהיר פז צוק בראיון לעיתונאי רועי שרון.