ח"כ עודד פורר
ח"כ עודד פוררצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת המשנה לבחינת ימי הלימודים בראשות ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), תגיש מחר לוועדת החינוך של הכנסת את המלצותיה לשינוי ימי החופשה במערכת החינוך.

ההמלצות המקיפות כוללות שינוי בפריסה ובהיקף ימי החופשה בבתי הספר וגני הילדים.

בין היתר המליצה הוועדה לקצר את חופשת הקיץ ל-6 שבועות ולפזרה על פני ימות השנה על מנת להקל על ההורים, ולפזר באופן טוב יותר את החופשות מבית הספר.

כמו כן המליצה הוועדה לפתוח את שנת הלימודים בא' באלול (כפי שנהוג בחינוך החרדי) בדומה לחגים הנחגגים במהלך השנה, דבר שיצור רצף לימודי עד לתחילת חגי תשרי (ראש השנה שחל בא' בתשרי).

דבר זה ימנע למעשה את המצב הנהוג כיום, שבו חוזרים התלמידים בבתי הספר וגני הילדים לחופשת החגים מספר ימים בלבד לאחר חזרתם מחופשת הקיץ הארוכה. מספר ימי החופשה לתלמידי התיכונים לא תיפגע אך גם שנת הלימודים בחטיבות העליונות תחל בא' באלול.

ההמלצות כוללות התייחסות לכלל הגורמים במשק, ארגוני המעסיקים וארגוני המורים יחד. ההמלצות גובשו בסדרת דיונים שקיימה הוועדה בחודש האחרון בהשתתפות נציגי המורים, הגננות, ההורים, התלמידים והמעסיקים.

בישיבת הועדה האחרונה התייחס חבר הכנסת פורר להליך היישום והודיע למשרד החינוך כי היה וההמלצות לא יקודמו על ידי הממשלה תפנה הועדה להליכי חקיקה שיהוו חלק מהמלצות הועדה.

ח"כ עודד פורר, יו"ר הועדה, אמר כי "לאחרונה שמענו על מתווה חופשות מפי שר החינוך בנט, אך לצערי הוא אינו ממצה ואינו מתייחס לכלל הבעיות הרבות שעלו בדיוני הועדה. בי"ס של החופש הגדול יכול להיות חלק מהפתרון ולא הפתרון כולו. יש מקום לפריסה מחדש של ימי החופשה ואף צמצום חלק מהימים.

''אמירת שר החינוך שאין בכוונתו לשנות את ימי החופשה של המורים אינה עומדת בקנה אחד עם הצרכים שעלו מהשטח. כוונת הועדה שהמסקנות שיוגשו מחר ישמשו כעוגן לשרי החינוך הבאים ויביאו אחת ולתמיד לוח חופשות מרווח והוגן לכל תלמידי, מורי והורי ישראל שלא ישתנה חדשות לבקרים כפי שקרה בל"ג בעומר האחרון'', הוסיפ פורר.

חברי הועדה סיכמו בשבועות האחרונים מתווה מקיף שיכלול את כל מערכת החינוך בדגש על גני הילדים ובתי הספר היסודיים.