הארץ
הארץצילום: Olivier Fitoussi /FLASH90

עורך חדשות החוץ של עיתון "הארץ", אסף רונאל, מתח ביקורת על הצהרתו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, לפיה האנטי-ציונות היא אנטישמיות בצורה חדשה.

מקרון אמר שלשום (ראשון), בטקס זיכרון ליהודי צרפת שגורשו לידי הנאצים בשואה: "לעולם לא ניכנע למסרים של שנאה; לא ניכנע לאנטי-ציונות משום שהיא אנטישמיות שהומצאה מחדש".

בחשבון הטוויטר שלו, רונאל דחה את ההשוואה ושיבח את האנטי-ציונות, תוך שהוא מאמץ את המושג "התנגדות" החביב על ארגוני החבלה.

"הנשיא עמנואל מקרון היקר, אתה טועה", צייץ זמן קצר לאחר אמירתו של מקרון. "אנטי-ציונות פירושה התנגדות לגזענות הטבועה בציונות של היום. היא אינה אנטישמיות".

המומחה ליחסים בינלאומיים, עמנואל נבון, הגיב ושאל את רונאל מה ההבדל בין להאשים את היהודים בכל חוליי העולם, לבין להאשים בהם את מדינת היהודים.

רונאל לא נשאר חייב: "מה ההבדל בין להאשים את הציונות בדיכוי ובאפרטהייד, לבין להאמין בפרוטוקולים של זקני ציון?", שאל רטורית, ובהמשך הוסיף כי ה"גזענות" שבציונות היא "מציאות".

זאת ועוד – רונאל הבהיר כי ה"אפרטהייד" הישראלי לא התחיל עם שחרור חלקים מארץ ישראל ב-1967, אלא 19 שנים קודם לכן, במלחמת השחרור והקמת המדינה: "והאפרטהייד מתייחס ל-48, לא ל-67", צייץ.

ביום שני שב רונאל לצייץ את האנטי-ציונות שלו, לאחר שאתר HonestReporting דיווח על ציוציו הקודמים. "פעילים פרו-ישראליים מתקיפים את העיתון שלי בגלל משהו שכתבתי. זה מסביר הרבה לגבי הבנתם את העתונות החופשית וחופש הביטוי".

היום חזר רונאל לנושא וגינה את הניסיון לחבר בין אנטישמיות לאנטי-ציונות, והאשים את מדינת ישראל בניסיון להכשיר "אנטישמים ציוניים".

"הצגת האנטישמיות והאנטי-ציונות כמקשה אחת רק פוגעת במאבק נגד אנטישמיות", צייץ. "זה נכון גם לגבי הכשרתם של אנטישמים ציוניים ע"י ישראל".