"יש ניסיון לטשטש את הזהות הנשית"

ד"ר חנה קטן, מומחית לרפואת נשים, אומרת בראיון לערוץ 7 כי גיוס הלוחמות לצה"ל הוא חלק ממגמה של ניסיון טשטוש הזהות הנשית.

ד"ר קטן שהשתתפה בכנס "קדושים תהיו" של ארגון רבני הקהילות שכותרתו 'היחס למשיכות תוך מגדריות בציבור הדתי' ואמרה כי יש להבדיל בין תחושות של בני נוער בגיל ההתבגרות לבין אנשים שבאמת נולדו עם משיכה לבני מינם.

לדבריה לא צריך להתכחש לרגשותיהם של בני הנוער אלא להתמודד איתן בכלים שקיימים, "ככל שהכלים מגיעים בשלב מוקדם יותר אז אנחנו יכולים להגיע למצב שאין החמרה. כשילד מבן שקורה לו משהו כי הגוף שלו עובד כמו מתגבר והוא נמצא במגע עם בנים בפנימיה והוא הרגיש ריגוש אבל זה נורמלי וזה בסדר, אם יש לו עם מי לדבר ולמי לספר ויש לנו תשובות בשבילו אז יכול להיות שזה פשוט יהיה 'כחלום יעוף' והוא בכלל לא יתעסק עם זה".

על נושא גיוס הנשים למערך הלוחם בצה"ל מותחת ד"ר קטן ביקורת חריפה, "אני חושבת שזה מושפע מהלך רוח של טשטוש בזהות הנשית, בזהות המינית, בזהות המשפחתית שלך וביעדים לשמם נבראנו. לאישה יש הייעוד שלה, יש לה את הצרכים שלה גם מבחינה גופנית, וזה (שירות קרבי) לא מתאים גופנית, הגוף שלה בנוי אחרת".

"אנחנו לא מתביישים לומר שהמשפחה המסורתית זו האמירה שלנו וזה לא ישתנה, יש לנו בשורה לתת לעולם. הקמתי מרכז משפחה ושם אנחנו הולכים להעלות את הנושא הזה לדיון אקדמי. יהיו שם שיעורים בנושא המשפחה למורות, חינוך למשפחה נורמטיבית בעידן המודרני", מציינת ד"ר קטן.

"אני שואלת איפה האמהות של החיילות?", תוהה ד"ר קטן, "למה הם לא חושבות על טובתן של הבנות מבחינה גופנית, מה שהן עוברות שם זה סבל שלא מתאים להן".