שון דאוסון עם לני רקאנטי ומשה פדלון
שון דאוסון עם לני רקאנטי ומשה פדלוןצילום: דוברות בני הרצליה

בני הרצליה רושמת היום (שלישי) את אחת ההחתמות המעניינות של הפגרה. הקבוצה צירפתה לשורותיה לשנתיים את שון דאוסון.

זו תהיה קבוצתו השנייה של השחקן בקריירה, אחרי ששיחק את כל שש עונותיו בבוגרים עד היום במכבי ראשל"צ.

"הרגשתי שהרצליה היא המקום הנכון מבחינתי להגיע אליו", אמר דאוסון, "בני הרצליה היא מקום טוב לישראלים, בעיקר לאור הניסיון של השנים האחרונות. היה לי חשוב להגיע למקום שיהיה חם ואוהב. אני מצפה לעשות דברים יפים ביחד".

"ברוך הבא להרצליה, אני שמח שהגעת לקבוצה שלנו", אמר ראש העיר משה פדלון שהשתתף בחתימת החוזה.

"הייתה לקבוצה הצלחה בלתי רגילה בעונה שעברה ואני רוצה לאחל לך הצלחה והשתלבות מהירה, אני בטוח שיחד אתך נגיע להישגים. מה שחשוב לנו הוא דור ההמשך, דור העתיד שלנו בעיר, גם בכדורסל וגם כאזרחים טובים של המדינה. אני בטוח שהם יחבקו אותך ואתה תחבק אותם. הגעת לעיר שאוהבת ספורט, זה מרכז העשייה בעיר וכ-50% מילדי הרצליה עוסקים בספורט. הגעת לבית חם ואוהב, אני בטוח שתשתלב במהרה", אמר ראש העיר.

"אנחנו מאוד מאמינים בישראלים ורוצים שהם ישחקו כמה שיותר", הוסיף הבעלים לני רקנאטי, "הרבה ישראלים טובים גדלו אצלנו. אתה כבר הוכחת את עצמך ואנחנו בטוחים שתצא עוד יותר גדול ממה שהגעת. השמיים הם הגבול, שיהיה לכולנו בהצלחה".

דאוסון בן ה-23.5 הוא בנו של ג'ו, מגדולי הסקוררים של הליגה בעשורים האחרונים. הוא נולד באילת, שם שיחק אביו בזמנו ובגיל תיכון עבר להתגורר ברחובות. שון הוביל את תיכון קציר לליגת העל לתיכונים ואת מכבי ראשל"צ לאליפות המדינה לנוער בעונת 11/12, כאשר כבר השתייך לסגל הבוגרים של הכתומים.

בכל אחת מארבע העונות האחרונות רשם דאוסון ממוצע נקודות דו-ספרתי בליגת ווינר סל, כאשר לשיאו הגיע לפני שנתיים, אז רשם 15.7 נקודות, 6 ריבאונדים, 3 אסיסטים ומדד 19.6 בממוצע והיה מכוכבי זכיית ראשל"צ באליפות המדינה, עם 21 נקודות וחמש שלשות בניצחון על הפועל ירושלים במשחק הגמר.

הגארד-פורוורד המוכשר יצא בשני הקייצים האחרונים למבחנים בליגת הקיץ של ה-NBA ואף היה שותף למחנה האימונים של ניו אורלינס ב-2016.

מעט לאחר פתיחת עונת 16/17 הוא חזר לראשל"צ, ועל אף שנאבק במספר פציעות טורדניות, רשם שורה סטטיסטית נאה של 13.1 נקודות, 5.3 ריבאונדים, 2.0 אסיסטים ומדד 12.3 ב-28 דקות למשחק. במחזור ה-16 הוא קבע שיאי קריירה במשחק חוץ מול גלבוע/גליל עם 31 נקודות ומדד 38.

דאוסון יפתח היום את אימוניו בנבחרת ישראל, המתכוננת ליורובאסקט 2017 בתל אביב. הוא היה שותף לעלייתה של נבחרת העתודה לדרג א' וכבר בגיל 21 נכלל בסגל הנבחרת הבוגרת לאליפות אירופה 2015. בעונות האחרונות הוא נבחר לשחקן המשתפר של העונה, חמישיית העונה ושלוש פעמים למשחק האולסטאר, כאשר בשנתיים האחרונות הוא דורג ראשון במשאל האוהדים לאירוע.