אדלשטיין. מתכונן לאליפות אירופה
אדלשטיין. מתכונן לאליפות אירופהדוברות איגוד הכדורסל

אחרי הרבה הכנות, אליפות אירופה בכדורסל, היורובאסקט 2017 עוד רגע נוחתת בישראל ובנבחרת הלאומית מתחילים בהיערכות לכך, כשקיימו הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בה דיברו עומרי כספי קפטן הנבחרת החדש, יותם הלפרין הקפטן היוצא וארז אדלשטיין מאמן הנבחרת הישראלית.

הנבחרת הישראלית שתארח לראשונה בית במסגרת אליפות אירופה בכדורסל תפגוש מה-31.8 בהיכל מנורה מבטחים את נבחרות איטליה, ליטא, גרמניה, גאורגיה ואוקראינה, במדיהן משחק לפחות שחקן NBA אחד, מה שהופך את הבית הישראלי לבית התחרותי והמעניין ביותר.

היום פתחה הנבחרת הישראלית את אימוניה לקראת הטורניר היוקרתי יחד עם 13 שחקנים מתוך 16 השייכים לסגל הנבחרת הסופי, שעומדים כרגע לרשות המאמן הלאומי אדלשטיין.

עבור אדלשטיין, הייתה זו הפעם הראשונה בה הוא מדבר לאמצעי התקשורת השונים מאז פוטר בתחילת העונה האחרונה ממכבי ת"א, באישון לילה, ומאמן הנבחרת הג'ינג'י אכן היה נראה עצבני במיוחד וענה בחוסר חשק לשאלות התקשורת.

"יש התרגשות, מחכים ליום הזה. יש גם גאווה. הנבחרת זה החלון של הכדורסל הישראלי. יש לנו הזדמנות להוכיח את זה שהכדורסל זה ענף מספר אחד", אמר בפתיחה מאמן הנבחרת אדלשטיין.

"שמעתי שהייתה עונה לא טובה לכדורסלן הישראלי. זה לא העניין אם אני מסכים או לא מסכים. הטיעון הזה לא רלבנטי. יש לנו שישה וחצי שבועות של הכנה. מי שהיה לא טוב בעונה זה לא אומר שהוא לא יהיה טוב גם פה וגם להפך. אני לא פופוליסט, הרי כל מה שאגיד יציגו את זה הפוך".

לדבריו של אדלשטיין, אין אף פנקסות בנבחרת וכי זומנו השחקנים הטובים ביותר בנמצא. "בלי שום שיקולים של גיל ולא כלום. אני גם לא אהסס לשחרר שחקנים ותיקים. גם בקמפיין קודם היה שחקן ותיק ששוחרר כי השיקולים הם רק מקצועיים. אנחנו רוצים להמשיך את האליפות הקודם".

בהמשך העביר אדלשטיין ביקורת גלויה על אמצעי התקשורת, כשאמר "יש בקשה נאיבית שתקשורת תתאחד ותדחוף גם אותנו. אם תהייה רוח טובה סביב הכדורסל זה ייעשה טוב לכולם".

בכדי להביא את שחקניו לרגע האמת מוכנים, הודיע אדלשטיין על תכנית אימונים קפדנית שנפתרה במיוחד כדי להכניס את שחקני הנבחרת לכושר, אחרי פגרה ארוכה במיוחד. "הכנו תוכנית מפורטת שעה שעה, טיסה, טיסה. נעשה המון משחקי אימון. כמעט כל סוף שבוע יוקדש למשחקי אימון. יש לנו משחק מול נבחרת אנגליה. זה יהיה משחק סגור. יש לנו שחקנים שזקוקים למשחקי אימון. הם צריכים דקות".

הקפטן החדש, עומרי כספי, שחקנה של אלופת ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA אמר במסיבת העיתונאים, "אנחנו מחכים לאליפות בקוצר רוח. ההתרגשות גדולה. צעד ראשון שאנחנו עושים זו תחילת האימונים. היום כולנו מתאחדים לטובת הנבחרת. אני שמח להיות פה".

גם יותם הלפריו, שחוזר לסגל הנבחרת לאחר שלא זומן לאליפות הקודמת בשל כושרו הירוד, אמר "אני יודע לקראת מה אנחנו הולכים. עברתי כמה אליפויות אירופה. העובדה שזה בארץ יכולה לתת לנו פוש ענק. מצפה לימים קשים במשחקים ובתקשורת, אבל גם לדברים טובים. יש לנו הזדמנות לתת אליפות טובה ולהביא שחקנים מהטופ של אירופה. אני מתחבר לצוות האימון שלנו. מצפה לאליפות טובה. תנו עידוד גם בימים הקשים".

באיגוד הכדורסל אמרו היום כי כפי שהתחייבה במסיבת העיתונאים שהתקיימה לפני כחודשיים, שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב, רכשו הם מזכיין מכירת הכרטיסים 7,500 כרטיסים למשחקי אליפות אירופה שתתקיים בת"א החל מה-31.8 והם ימכרו ב-35 ₪ לכרטיס בלבד למשחק, וזאת בהגבלה של עד 3 כרטיסים לרוכש. המכירה תתבצע החל ממחר באתר משרד הכרטיסים לאן.