קן לוץ'
קן לוץ'צילום: רויטרס

מבוכה לבמאי הבריטי קן לוץ', תומך נלהב של החרם על ישראל, שהפעיל באחרונה לחץ על להקת "רדיוהד" שלא להופיע בישראל.

העיתון הבריטי "גרדיין" דיווח כי סרטיו של לוץ' מוקרנים בישראל באופן נרחב, כולל סרטו האחרון, "אני, דניאל בלייק", שהוקרן בארץ בחודשים האחרונים.

המפיקה של לוץ', רבקה אובריין, טענה כי הקרנת הסרט בישראל נעשתה "בטעות", וללא ידיעתו של לוץ' וחברת ההפקות, "סיקסטין פילמס". היא הסבירה שבזמן פסטיבל קאן, "דברים קורים מהר מאוד, ועובד זוטר של החברה הלך ומכר את הסרט לישראל בלהט רגעי, תוך שהוא שכח שביקשנו שלא למכור אותו שם".

ואולם, הטענה הזו נדחתה כ"אבסורדית" ע"י גיא שני, הבעלים של רשת קולנועי לב, המפיץ את סרטיו של לוץ' בארץ. הוא סיפר לגרדיין שהוא מכיר את לוץ' ואת המפיקה שלו מזה שנים, וכי הוא משלם להם כסף "מדי שנה" מאז 1993 ומעולם לא שמע התנגדויות. הוא אמר שבעסקי הקולנוע, אי אפשר להקרין סרט במדינה מסויימת בלי אישור מהמפיק והבמאי.

שני הוסיף כי הסרט האחרון הצליח מאוד בישראל ואף הוקרן בהקרנות פרטיות בפני עובדי מוסדות ממשלתיים. "זו סתירה שגם לי אין תשובה עליה", אמר. "נראה שקן לוץ' חש שהוא פטור מהחרם התרבותי".

לוץ' והמפיקה כתבו מכתב תגובה לגרדיין בו הכחישו כי פטרו את עצמם מהחרם על ישראל. הם התעקשו כי לא ידעו שהסרט האחרון הוקרן בישראל והוסיפו כי "כל אגורה" מהרווחים מישראל תועבר לארגונים פלשתיניים, לאחר התייעצות עם תנועת ה-BDS.