נתניהו במהלך ביקורו בהונגריה
נתניהו במהלך ביקורו בהונגריהצילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס הערב (רביעי) במהלך ביקורו בהונגריה לפרשת הצוללות ומעריך כי העסקה תחתם בקרוב.

"אמרתי לכם שאני לא מעורב בצוללות וכלי השיט, עכשיו זה מתברר. יש כוכבית בעסקה – העניינים יתבהרו ואני מאמין שהעסקה תצא לפועל. הם מחכים לראות איך החקירה תיגמר. אחרי שהחקירה תיגמר העסקה תחתם", אמר נתניהו בשיחה עם עיתונאים.

הוא הוסיף כי לא ידע כלל על מעורבות של בן דודו, עו"ד דוד שמרון בעסקה לרכישת הצוללות. "לא היה לי מושג לגבי מעורבות שמרון – כשתיגמר החקירה אגיד את דעתי. אינני יודע מה השחיתות ומה לא שחיתות בפרשת הצוללות. החלטות בתוך המערכת היו שקופות וענייניות. אני לא שופט את האנשים יש חזקת חפות".

נתניהו ענה גם לשאלה בנוגע לפרשת בזק, בה נחקר מנכ"ל משרד התקשורת. "אף החלטה לא היטיבה עם בזק ואף אחת לא נגועה בניגוד עניינים. לאדם יש את חזקת החפות. הכול זה עננות במטרה ליצר עננה של משהו".

ראש הממשלה ענה גם לטענה לפיה הוא מצוי במתקפה על אמצעי התקשורת. "הממלכתיות שלי לא נעלמה היא כאן והיא טובה. ההחלטות שלי ענייניות לחלוטין. העניין הוא לא ההתקפות של ראש הממשלה על התקשורת, אלא של התקשורת על ראש הממשלה".

נתניהו התייחס גם לסוגיית הר הבית ואמר כי ישראל פנתה למדינות ערביות מתונות במטרה שיסייעו לה להחזיר את השקט למקום.

"ישראל לא שינתה את עמדתה בנוגע להצבת גלאי המתכות בהר הבית. הערב תהיה לי עוד התייעצות עם גורמי הביטחון. יש דעות שונות ואני שומע אותן. צריך להתייחס לעובדות ולאמת - הצבת המגנומטרים לא מהווה שום שינוי בסטטוס קוו, אלא נועדה למנוע הישנות של תקיפה בנשק", דברי נתניהו.