ליקוי חמה
ליקוי חמהThinkstock

בעוד קצת יותר מחודש, ב-21 באוגוסט, אמורה ארה"ב לחוות ליקוי חמה מלא. זו תהיה הפעם הראשונה ב-99 שנה שליקוי חמה יחצה את כל שטחה של ארה"ב.

עם תנועתו של כדור הארץ, ותנועת הירח סביבו, יתגלה המחזה לעיניהם של אזרחים ממדינת אורגון במערב ועד למדינת דרום קרוליינה בחוף המזרחי. המסלול כולו יימשך כשעתיים, ובכל נקודה בו יימשך הליקוי המלא כשתי דקות ו-40 שניות.

מרכזי חב"ד לאורך מסלול הליקוי יעבירו שיעורים מיוחדים לקראת האירוע, ויתייחסו בדרכים שונות לנושא ליקוי החמה. הרב הש אפשטיין מדרום קרוליינה, למשל, ידבר על ראייתו של הרבי מלובביץ' את ליקויי החמה. ביום ליקוי החמה, הוא אמור לארח חברים בקהילה המקומית לארוחת צהריים כשרה משולבת ב"מסיבת צפייה" בליקוי החמה – במהלכה יוכלו הגברים להניח תפילין.

מיליוני בני אדם צפויים לנסות ולהציץ בשמש המכוסה במהלך אותו יום. אחד המיקומים הפופולריים ביותר לצפייה בליקוי החמה הוא קרבונדייל, במדינת אילינוי. קרבונדייל היא המקום בו הליקוי יימשך הכי הרבה זמן, והיא אף המקום היחיד במסלול שנמצא גם על מסלולו של ליקוי החמה הצפוי בעוד שבע שנים, ב-2024.

כ-50,000 איש צפויים להגיע לעיירה לכבוד הליקוי, והרב מנדל שיימן, מנהל בית חב"ד בקרבונדייל, סיפר לאתר Chabad.org שהמקומות בכל בתי המלון כבר הוזמנו מראש. "בגלל שליקוי החמה הוא ביום שני, אנשים מצפים להישאר לכל סוף השבוע, ואנחנו מתכוננים לשרת מבקרים יהודים", הסביר.

הרב שיימן ורעייתו יוכי מתכוננים לערוך סעודות שבת לקהל גדול ורושמים הזמנות לתפילות שבת – מצב שהם לא מורגלים לו, בעיר שיש בה רק כ-300 יהודים, ועוד מספר דומה של סטודנטים יהודיים באוניברסיטת דרום אילינוי.