מפכ״ל המשטרה רנ״צ רוני אלשיך הגיע היום (שישי) לעמוד מקרוב אחר היערכות המשטרה לתפילות יום השישי בהר הבית, בצל פיגוע הטרור הקשה שהתרחש בשבוע שעבר ובו נהרגו שני שוטרים מידי של מחבלים בשטח ההר.

קצת אחרי השעה 12 הגיעו אישי ציבור ערביים לרחוב צאלח א-דין בירושלים, שילהבו את הערבים שהיו במקום, ניסו לפרוץ את המחסום המשטרתי ויידו אבנים לעבר הכוחות. המשטרה פיזרה את המתפרעים.

החל מאמש נפרסו אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול בירושלים ובמזרח העיר בפרט, בדגש על סמטאות העיר העתיקה, כדי לאפשר את חופש הפולחן לעשרות אלפי המוסלמים הצפויים להגיע להתפלל,
לשמור על הסדר הציבורי והביטחון, ולהסדיר ולהכווין את התנועה באזור.

המפכ''ל אלשיך קיים הערכת מצב בהשתתפות כלל מפקדי הכוחות ובהם מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, אלוף פיקוד המרכז רוני נונה ונציגי כלל גופי הביטחון. אלשיך הגדיר דגשים להיערכות ולפריסה המבצעית של השוטרים.

״החובה שלנו כמשטרה במדינת ישראל, היא להעניק שירותי משטרה לכלל אזרחי המדינה באשר הם. בד בבד, אל לנו לשכוח שהפיגוע בשבוע שעבר היווה חציית קו אדום וניסיון לפגוע במרׁקם הרגיש על הר הבית, כשברקע, כוחות המשטרה מתמודדים עם אירועים מאתגרים בירושלים ומחוצה לה", אמר אלשיך.

שוטרים בכותל המערבי
שוטרים בכותל המערביצילום: דוברות המשטרה

המפכ''ל הדגיש כי משטרת ישראל לא תאפשר כל הפרה של החוק או של הסדר הציבורי בכל מתווה שהוא ותפעל בנחישות נגד כל גורם אשר ינצל את קדושת המקום ויבקש לבצע פיגועי טרור או לפגוע בחייהם של חפים מפשע.

״משטרת ישראל תעשה כל שביכולתה על מנת לאפשר את חופש הדת והפולחן לכל מי שחפץ בכך תוך שמירה על הסטטוס קוו סביב סוגיית הר הבית. המשטרה מממשת את החלטת הקבינט מאמש, להמשיך ולהפעיל את אמצעי הביטחון הנדרשים, ולאפשר למשטרת ישראל לפעול תוך הפעלת רגישות היכן שנדרש''.

רנ''צ אלשיך קרא להנהגה הערבית לגלות אחריות, למגר אלימות מכל סוג ולמנוע הסתה שתוביל להסלמה שאף אזרח אינו חפץ בה, כלשונו.

“התרשמתי שהכוחות ערוכים לכל תרחיש, לשמירה על הסדר הציבורי, והביטחון השוטף. המשטרה תחתור להחזיר מהר ככל שניתן מרקם חיים תקין לכלל תושבי העיר ומבקשים מאזרחי ירושלים לשתף פעולה כדי להגיע למימוש מטרה זו'', הוסיף המפכ''ל.