נתניהו
נתניהוצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער עמוק על הרצח אמש, של שלושת בני המשפחה בישוב חלמיש.

"זוהי פעולת טרור שביצעה חיית אדם, מוסתת בשנאה תהומית. כוחות הביטחון עושים ככל יכולתם על מנת לשמור על הביטחון, וינקטו את כל האמצעים הדרושים לשם כך", אמר נתניהו.

המחבל אל-ג'ליל בן ה-19 כתב אתמול בפייסבוק לפני הפיגוע, שבו נרצחו סב ושני ילדיו, כי "אם לא תפתחו את השערים באל-אקצא - יבואו עוד אחריי". עוד הוסיף בפוסט ש"אני הולך להיכנס לגן עדן. אמי, אבי, אחי - אנא סלחו לי, אני הולך לשתות מהנהר למעלה בגן עדן, אני הולך לבצע פיגוע בגלל אל-אקצא".

נציין כי מצבה של הסבתא, בת 68, שפונתה לבית החולים שערי צדק שבירושלים, התייצב לאחר שעברה ניתוח במהלך הלילה. ד"ר עפר מרין סיפר כי הפצועה הגיעה עם דקירה בגב, עברה בדיקות הדמיה ונותחה: "מצבה יציב וטוב ולא נשקפת לה סכנת חיים. היא נותחה בלילה ומתאוששת. במהלך הלילה היינו צריכים לבשר לה על היקף האירוע".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס לפיגוע: "עוד משפחה אבלה שנצרבת בשרשרת הפיגועים של חיינו. אבל כואב וכבד על נרצחי הפיגוע בחלמיש. יהי זכרם ברוך. מוכרחים להפעיל את כל האמצעים - מדיניים ובטחוניים - לריסון האלימות לפני שתגלוש לכל הגזרות ותשטוף את כולנו למעגל דמים נוסף. בלי אגו, בעצמה ובתבונה".

יו"ר מרצ זהבה גלאון הוסיפה: "קיוויתי שיום שישי יעבור בשקט והתחזיות של צה"ל והשב"כ יתבדו. לצערי זה לא קרה. האירועים מחייבים את כולם לרדת מהעץ ולמצוא פשרה בעניין הר הבית, בשיתוף פעולה עם הירדנים ועם הפלסטינים. ראש הממשלה נתניהו חייב לעצור את ההסלמה, לייצב את המצב, ולמנוע הידרדרות והרוגים נוספים, בכינוס מחודש של הקבינט בעניין המגנומטרים".