דיכטר
דיכטרצילום: חזקי ברוך

יו''ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר התייחס הערב (מוצאי שבת) לפיגוע הרצחני בחלמיש ולצעדים שיש לנקוט אל מול הר הבית.

"הר הבית חייב להיות שטח סטרילי. אין עוד אפשרות לעצום עין ולומר שאנשי הביטחון, שוטרים ואחרים, הם הם חגורת הביטחון היחידה המסוגלת להתמודד עם האיום. אסור לכוחות הביטחון ומעליהם לדרג המדיני, לחזור על הטעות שאת תוצאותיה חווינו בפיגוע שבו נרצחו לוחמי מג״ב. המאבק של הווקף, הרש״פ ומסיתים אחרים, אסור שיהלך אימים על מקבלי ההחלטות", אמר דיכטר.

לדבריו הר הבית חייב להיות שטח סטרילי אשר אליו ניתן יהיה להיכנס כמו לכל מתחם שהוגדר ככזה. ״שערי מגנומטר, מריחנים, משקפים ושאר טכנולוגיות, אמורים לתמוך באנשי משטרה ובאחרים המופקדים על ביצוע הבידוק הביטחוני בואכה הר הבית. כל זה בכותל בירושלים, כך זה בכנסת ישראל וכך גם בכעבה שבמכה. מי אשר אינו יכול לעבור דרך בידוק בכניסה להר הבית, יהיה חייב לעבור מסלול מיוחד או להסתפק בצילומים של ההר".

"כל אותם 'אנשי ביטחון' אשר פקו ברכיהם נוכח האלימות הרצחנית והמילולית של הפלסטינים, אינם נושאים באחריות להבטיח שהר הבית לא יהפוך למחסן נשק אשר ממנו נוטלים מחבלים שמגיעים להתפלל ויוצאים למסע רצח, כזה שבצעו בשבוע שעבר כנגד שני לוחמי מג״ב.

"הפיגוע הוכיח, בדיוק כמו שחווינו בשנות ה 60 בשדות התעופה, שאין מנוס מהכנסת טכנולוגיות מסייעות בבידוק. בערבית נהוג לומר 'אלחמאר בכלא מרתיין' (החמור עושה פעמיים את אותה הטעות). אסור לכוחות הביטחון ומעליהם לדרג המדיני, לחזור על הטעות שאת תוצאותיה חווינו בפיגוע שבו נרצחו לוחמי מג״ב.

״המאבק של הווקף, הרש״פ ומסיתים אחרים, אסור שיהלך אימים על מקבלי ההחלטות. מעתה נאמר 'הר הבית הסטרילי בידינו!' איך ייעשה הדבר? זהו עניין מקצועי שאין בינו לבין הדת ולא כלום. יש להשאירו למשטרת ישראל וגורמי האבטחה האחרים. הערבים והיהודים וכל השאר יעכלו בסופו של דבר את הבידוק הביטחוני שיבוצע"

דיכטר הדגיש, "בל יהלכו עלינו אימים עם איומי אינתיפאדה נוספת. מהאחרונה יצאו הרש״פ, החמא״ס וארגוני הטרור בשן ועין. ערביי ישראל נסוגו לאחור ונדרשו לזמן התעשתות ארוך. גם הם מבינים זאת היטב. כל אלה שילמו וישלמו את מחיר ההתגרות בסופו של חשבון. עם ישראל חי ! מה שאיני יכול לומר על הרש״פ בתום אינתיפאדה נוספת״.