תוקף. השר גלעד ארדן
תוקף. השר גלעד ארדןצילום: אוהד צוינברג, פול, פלאש 90

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס הבוקר (ראשון) בראיון לרשת ב' להסתה מצד חברי הכנסת הערבים ולהותרת המגנומטרים בשערי הר הבית.

ארדן תקף את התנהלותה של ח"כ חנין זועבי ביום שישי, "חברת הכנסת המשוקצת חנין זועבי לא מגיעה למקום הזה במקרה כמו שהיא לא מגיעה למקומות אחרים במקרה, היא מעוניינת ללבות אלימות".

בהמשך נשאל ארדן האם הוא עומד מאחורי ציוץ בטוויטר של העיתונאי יוסי אליטוב, אותו צייץ מחדש תחת הכותרת "אמת ויציב", ובו נאמר, "ידיהם של אחמד טיבי ואיימן עודה טבולות בדם הקדושים מחלמיש. המסיתים, הם ורק הם, עומדים מאחורי הנער המורעל שרצח בדם קר למען שחרור אל אקצא".

ארדן הסביר "אני עומד מאחורי כל מילה והדברים שאני אומר מגובים בדברים שאני שומע מגורמי האכיפה בשטח. הנזק שחברי הכנסת הערבים עושים לניסיון של המשטרה להשיב את הסדר על כנו ולמנוע הרג נוסף הוא עצום".

השר לביטחון הפנים נשאל על עמדתו בסוגיית הצבת המגנומטרים, והבהיר כי היא לא השתנתה, "גורמי מערכת הביטחון מעריכים, בשל הרגישות של הר הבית ובשל העובדה שמשתמשים בנושא של גלאי המתכות כתירוץ, יתכן שיכולה להיווצר אסקלציה כתוצאה ממוות כזה או אחר של מפגינים, זאת ההערכה של מערכת הביטחון. אני מאשר שההערכה הזו קיימת, אני לא חושב שמה שראינו הם אירועים כה גדולים שצה"ל והשב"כ לא יכולים להתגבר עליהם".

"בדיון בקבינט נשמעו הערכות של כל גורמי הביטחון, רוב גורף של חברי הקבינט החליט לא להסיר את גלאי המתכות, ולא להיכנע לאיומים באלימות ולרצון לערער את הריבונות של ישראל בהר הבית", ציין ארדן והוסיף, "מי שחושב שפיגועים קשורים להצבה של גלאי המתכות משחק לידיהם של מבצעי הפיגועים. עשרות שנים יש כאן פיגועים בלי גלאי מתכות".

לדבריו, "כולם חכמים גדולים אבל לאף אחד לא היתה תשובה מה היה קורה אם ההר היה נפתח ושבוע אחר כך היה מתפוצץ מחבל בהר".