לנתק ולא לחשוש. הרב בן דהן
לנתק ולא לחשוש. הרב בן דהןצילום: דניאל שטרית. פלאש 90

בראיון ליומן ערוץ 7 קורא סגן שר הביטחון, חבר הכנסת הרב אלי בן דהן לניתוק הקשרים והמגעים עם הרשות הפלשתינית. לדבריו צה"ל יוכל לעמוד גם מול חמושי הרש"פ כפי שעשה זאת בהצלחה ב'חומת מגן'.

"הדבר החשוב ביותר הוא שנדע ונבין שיש כאן מאבק לאומי ולא מאבק מקומי על הצבת מגנומטרים או פגיעה מדומה בכבוד הערבי. יש כאן מאבק לאומי. יש כאן ערבים שרוצים להשתלט על הארץ, לרשת אותה ולגרש אותנו מכאן וזה המאבק. בכל הזדמנות הם יאבקו בנו, לשם כך הם ימציאו את העם הפלשתינאי ויאבקו במגנומטרים, ובכל פעם תהיה להם סיבה אחרת", אומר הרב בן דהן ומוסיף: "יש כאן מבט הרבה יותר רחב וההתייחסות צריכה להיות שונה לגמרי".

באשר ליחס לרשות הפלשתינית, אומר סגן שר הביטחון: "מי שחשבנו שאולי יעזור לנו ויסייע לפתרון, הרש"פ, היא הבעיה ולא הפתרון. היא זו שיוצרת את המציאות החמורה של התססת הערבים כלפי יהודים. בשנתיים האחרונות למעלה מתשעים אחוז מאותם שביצעו פעולות טרור היו מתחת לגיל 25, כלומר מדובר בכאלה שהתחנכו מיום לידתם במערכת החינוך של הרש"פ ושמעו את התקשורת של הרש"פ, החינוך הזה הוא הסתה יומיומית ורציפה שקוראת למחבלים שהידים, קוראת עליהם כיכרות ומשלמת להם משכורות וככל שרצחו יותר המשכורת גבוהה יותר".

לנוכח כל זאת קורא סגן השר "לנתק את הקשר עם הרש"פ. היא צריכה להתפנות מכאן. הבאנו לכאן מאות ואלפי רוצחים שהיו מגורשים והבאנו לכאן רשות מתסיסה".

כשנשאל אם דבריו נאמרים על אף המשמעות הביטחונית שלהם, משמעות של התארגנות הכוח הפלשתיני החמוש, המאורגן והמסודר למאבק מסודר נגד ישראל, בניגוד למציאות בה כוחות הביטחון הישראליים מתמודדים עם מפגע בודד או חולייה בודדת.

סגן השר משיב: "בוודאי שכן. מי שחושב שהם אינם אויב אלא אוהב רק טועה ומשלה את עצמו. כשנדע שהם האויב נתייחס בצורה הזו. היום מתייחסים אליהם בכבוד עם מעמד, כשהם מתרפסים כלפי שליחו של טראמפ וכלפי העולם ומציגים את עצמם כמבקשי שלום בעוד הם מסיתים לרצח ומחנכים ילדים מגיל קטן לרצוח יהודים. זה גוף שאפשר לצפות ממנו שינוי במדיניות שלו? הם קמו כדי לרשת אותנו!".

באשר לקושי הצפוי לגורמי הביטחון להתמודד במידה ואכן ינותק הקשר עם הרש"פ, אומר בן דהן כי דברים ברוח זו נאמרו גם לפני מבצעי חומת מגן. "אמרו שאין אפשרות למגר את הטרור, והנה צה"ל ניצח את 'חומת מגן' בצורה ברורה, הגיע למוקטעה, הרס בהוראת שרון חלק ניכר מהמוקטעה בדחפורים של צה"ל. אין ספק שמהמציאות הביטחונית אחרי חומת מגן היא שונה לגמרי. עד אז לא נכנס צה"ל לאזורי A ו-B. היום כל מחבל יודע שצה"ל ייכנס לכל מקום, גם ברמאללה ושכם. זה הישג הגדול של חומת מגן".

עוד נשאל סגן השר אם הוא מבין את התועלת שבדרישת שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לגינוי מצידו של אבו מאזן. "לא יודע. אין לי תשובה לכך", הוא משיב, אך מיד מוסיף כי ייתכן ויש טעם בדרישה שכזו שכן "בסופו של דבר הדרישה לגינוי רק מגחיכה את המציאות הבלתי אפשרית של הרש"פ. היא מבטאת את ההוכחה לעולם כולו, שמצפה מאיתנו לקיים איתם מערכת יחסים נורמאלית ולשבת איתם ולהגיע להסכמים. זו דרישה נורמאלית בעיני כל אדם בעולם ומוכיחה עד כמה הרש"פ רחוקה מכל האמירות שהיא מנסה לטעון שיש לה כוונה להגיע לשלום. מהבחינה הזו הדרישה הזו חשובה. ברור שהרש"פ לא תגנה וזה מראה עם מי יש לנו עסק".

ומה באשר לתגובה הצבאית ביטחונית של צה"ל בעידן ליברמן? האם היא שונה מזו של עידן יעלון או שרי ביטחון קודמים? "שינויים של ממש יצטרכו להידון על ידי הקבינט. אני יכול לומר שלמיטב הבנתי אין שום הגבלה על כוחות צה"ל שעושה את כל הנדרש ליצירת מציאות של ביטחון ביהודה ושומרון ובכל מקום שהוא מופקד עליו". לזאת הוא מוסיף ומעיר כי לצד הכאב הגדול על הטבח שבוצע בערב שבת הרי שמבט על השנתיים האחרונות, תקופה בה העריכו כי תתעורר אינתיפאדה חדשה ומציאות ביטחונית קשה, הרי שהמציאות בשטח שונה והדברים לא קרו.

בסוגיית המגנומטרים והשאלה שמתעוררת כעת אם יתכן והייתה זו טעות להשאיר אותם על מקומם, אומר סגן השר כי הקבינט הסמיך את המשטרה לקבוע את הדרכים לייצר הגנה על הר הבית ו"המגנומטר אינו מטרה. הוא האמצעי. המטרה היא למנוע עוד מעשי רצח ופיגועים בהר הבית".

הרב בן דהן ממליץ לכולנו "לא ליפול במלכודת שהפלשתינאים והערבים ומומחים מטעם עצמם אומרים שאם לא היו המגנומטרים המציאות הזו לא הייתה. הרי השוטרים הישראלים שנרצחו נרצחו כשלא היו מגנומטרים. הערבים לא צריכים סיבה לרצוח בנו. הם עושים זאת כבר 150 שנה ללא שיבה, ללא מגנומטרים וללא כיבוש. אני מציע שלא לשגות באשליה שעם יותר כבוד וחיוך זה לא היה קורה. הערבים לא צריכים סיבות כדי לרצוח יהודים".