"שכחו שיש גם דתיים לאומיים בירושלים"

ראשי האיחוד הלאומי, ובראשם שר החקלאות אורי אריאל, ערכו הבוקר (ראשון) סיור ומפגש עם נציגי הציבור הדתי לאומי בירושלים, בעקבות הטענות על אפליית המגזר הדתי לאומי בחלוקה מחדש של מבני חינוך בעיר.

הזעם התעורר בעקבות מתווה חלוקת השכונות שהגה ראש העיר ירושלים ניר ברקת עם נציגי הסיעות החרדיות שעל פיו תחולק ירושלים על פי מגזרים שונים, וכל מגזר יזכה לעדיפות בשכונות מסוימות.

בפגישה השתתפו אנשי הגרעין התורני של שכונות נווה יעקב, תושבים מבית וגן וגבעת מרדכי, ונציגי השכונות ובתי הספר הדתיים שטענו כי מרקם חייהם ייפגע בצורה קשה בשל המתווה.

את הסיור ארגן המשנה לראש העיר ירושלים דב קלמנוביץ', והשתתפו בו גם מנכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר, הרב רחמים נסימי, יו"ר סיעת הבית היהודי בירושלים הרצל יחזקאל ונתן נתנזון.

במהלך הפגישה העלו נציגי ועדי ההורים והורים מבתי הספר הממלכתיים דתיים נווה עציון וברנדט, ונציגי הקהילה האתיופית בשכונה, טענות קשות כנגד העירייה על כך שהיא מעניקה הטבות פוליטיות לחרדים על חשבון פגיעה קשה בציונות הדתית.

לאחר הביקור בבית הספר נערכה פגישה בין ראש העיר ברקת לשר אריאל.

בסיום הסיור אמר השר אריאל לערוץ 7, "במהלך הסיור היום שמעתי טענות קשות מאוד מצד התושבים שציינו כי מרגישים שמגרשים אותם מבית הספר ומהקהילה בנווה יעקב, לא מקובלת עליי ההתנהלות הזו, ראש העיר פוגע בהתפתחות של השכונה, יש פה כנראה דבר שמנחה את ראש העיר".

דב קלמנוביץ', המשנה לראש העיר סיפר "מתוך כ-240 בנות בבית הספר נווה עציון, כמאה נרשמו השנה לבתי ספר שונים בעיר. פירוק של בית הספר, הנו פירוקה של הקריה דתית המתקיימת בתחומו, שכן בית הספר משמש גם כבית כנסת וגם כקריה דתית של הקהילה האתיופית".

עוד הדגיש קלמנוביץ', "מהפגישה שנערכה היום עם השר וראשי האיחוד הלאומי עם נציגי השכונות הדתיות, עלה כי קיים חשש אמיתי להמשך קיומה של הקהילה הדתית בנווה יעקב כאשר המתווה אותו מנהיג ברקת, עלול בהחלט להוביל לפירוקה הסופי. ההחלטה לנייד את מבני החינוך בעיר, הנה החלטה הרת גורל להמשך קיום של חיים תקינים מצד הקהילות הדתיות בעיר. העתקה של מבנה כבית הספר 'ברנט' שמעבר לתפקודו כבית ספר, גם משמש כקריה דתית וכמקום חברתי המקיים פעילויות עם הפנים לקהילה למגוון רחב של אוכלוסיות בשכונה, עלול לפרק ולהזיק למרקם החיים התקין בעיר".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "ראש העיר נפגש בלשכתו עם השר אריאל והציג בפניו את המתווה המשותף לקראת פתיחת שנת הלימודים. ראש העיר ברקת הדגיש את מחויבותו לקהילת בית הספר ברנדט והגרעין התורני בנווה יעקב והבטיח כי יטפל באופן אישי בנושא כדי להבטיח שהמעבר יבוצע באופן המיטבי באופן שיסייע להמשך צמיחת בית הספר. החינוך הדתי לאומי בירושלים נמצא כיום בפריחה הגדולה ביותר אי פעם ומגמה זו תימשך ותתעצם".