אמיר גוטמן
אמיר גוטמןצילום: Tomer Neuberg/Flash90

סוף עצוב. הזמר אמיר פרישר גוטמן נפטר אחר הצהריים (ראשון) בבית החולים רמב''ם בחיפה.

הזמר טבע אתמול בחוף לא מוכרז בעתלית לאחר שנכנס לים על מנת להציל את אחייניתו מטביעה.

פרישר גוטמן פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה כשמצבו מוגדר קשה מאוד ולא יציב. סגן מנהל בית החולים, ד"ר מיקי הלברטל, הבהיר כי הסיכויים להציל את הזמר קלושים, ובית החולים מיצה את הטיפולים האפשריים בו. כאמור, אחר הצהריים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה "הצטערתי עד מאוד להתבשר על מותו של אמיר ז"ל. זהו יום מעונן לתרבות הישראלית. הגלים שסחפו את אמיר ז"ל אל מותו, סחפו את כולנו למערבולת של צער וגם של זיכרון. התמודדותו, ניצחון רוחו בשנתיים האחרונות וגם במותו ישאירו חותמם בכולנו. יהי זכרו ברוך!".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) הגיב על מותו של גוטמן ואמר "ממש כואב הלב. זו טרגדיה לא נתפשת. נסיבות מותו והעובדה שנחלץ להציל את אחייניתו רק ממחישות איזה אדם מדהים היה אמיר. הכוח שלו לקום ולהוביל מאבק עבור חולים אחרים רגע אחרי 'שחזר לחיים' הייתה מדהימה ומעוררת השראה עבורי.

''היינו בקשר סביב תיקונים רבים שרצה להוביל בתוך מערכת הבריאות ואפילו דיון אחד בכנסת הספקנו לעשות בנוכחותו. גם לנו חברי הכנסת הוא הותיר צוואה ברורה - לקדם את החוק על שמו למתן סיוע לנפגעי אבחנות שגויות במערכת הבריאות", סיפר שמולי.

פרישר גוטמן אובחן באפריל 2016 כחולה בסרטן מסוג לימפומה בבית החולים איכילוב. לאחר סדרת טיפולים כימותרפיים אינטנסיביים וממושכים, נודע ביולי אותה שנה שהאבחנה הייתה שגויה, וכי הוא סובל ממחלה דלקתית חמורה פחות, בעלת מאפיינים דומים. בעקבות האבחון השגוי, הגיש פרישר גוטמן תביעת נזיקין נגד בית חולים איכילוב.

כשעה לפני פטירת גוטמן בישר סגן מנהל בית החולים רמב"ם כי הסיכויים להציל את הזמר וכי בית החולים מיצה את הטיפולים האפשריים בו.

סגן מנהל בית החולים רמב"ם: "סיכויי הישרדותו של אמיר קלושים"