שלושת הנרצחים הי"ד
שלושת הנרצחים הי"דעיריית אלעד, יחזקאל איטקין, עצמי

אלפי בני אדם גדשו את בית העלמין במודיעין, שם הובאו הערב (ראשון) למנוחות שלושת בני משפחת סלומון שנרצחו בפיגוע שאירע בערב שבת ביישוב חלמיש בבנימין: יוסף סלומון (70) ושני ילדיו חיה ואלעד הי"ד.

אלעד בן ה-35 התגורר באלעד ועבד כאיש מחשבים. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. חיה בת ה-46 היתה מורה בבית הספר הממלכתי-דתי לבנות "נועם המאירי" בלוד. בשבוע שעבר זכתה בתואר "המורה המצטיינת של לוד".

ראש העיר אלעד ישראל פרוש ספד בהלוויה. ''מה אפשר להגיד לאם שמגוננת על ילדיה מפני מלאך המוות המרקד בקומה למטה? איך אפשר לנחם חמישה ילדים שנותרו עכשיו יתומים?", אמר פרוש.

לילך צדרבוים, אם לתלמידות בבית הספר "נועם המאירי", סיפרה לערוץ 7 "כולן הכירו אותה. 'המורה חיה' זה מותג, מורה מזוהה עם שכבה א'-ב', מסורה בצורה בלתי רגילה. כשהבנות סיימו אצלה שנתיים ידענו שהן מוכנות בקריאה, חשבון ובכל תחום. היא השקיעה בכל דבר שהיא עשתה".

הרמטכ"ל למתגייסי אוגוסט: אתם מתגייסים ביום מורכב

הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, שהגיע הבוקר (ראשון) לבסיס הקליטה והמיון בכדי לקבל את פני החיילים המתגייסים לצה"ל בגיוס אוגוסט 2017, התייחס לפיגוע הרצחני ואמר "ביקרתי בחלמיש וראיתי את התוצאות הקשות שהסתיימו בעת שחייל שהיה בחופשה חותר למגע ומבצע ירי לעבר המחבל ולמעשה מפסיק את מסע הרצח שלו.

"פיגועי הטרור החלו עוד לפני הקמת המדינה. כשאני מסתכל בפרספקטיבה אני חושב שאנחנו מעניקים ביטחון למרות פיגועים קשים", אמר הרמטכ"ל.

איזנקוט הדגיש בפני המתגייסים, "אתם מצטרפים לצבא עם יכולות טובות אבל בראש ובראשונה הוא נשען על היכולת והרוח של החיילים...אם תפרוץ מלחמה התפקיד שלנו הוא לנצח ניצחון מוחץ ובתחבולה ולהרחיק כמה שיותר את המלחמה הבאה".

בפיגוע הרצחני שאירע ביום שישי נפצעה באורח בינוני גם טובה סלומון, אשתו של יוסף, ופונתה לביה"ח שערי צדק בירושלים. מיכל, אשתו של אלעד, וחמשת ילדיהם נכחו בבית בזמן הטבח. הם ניצלו מהפיגוע לאחר שמיכל הסתגרה עם ילדיה באחד מחדרי הבית ביישוב נווה צוף.

"בני פעל נכון. עשה מה שצריך לעשות"