עופר חדד מראיין את מיכל סלומוןבאדיבות חדשות 2

מיכל סלומון שניצלה עם חמשת ילדיה מהטבח בבית המשפחה בנווה צוף, משחזרת הערב (ראשון) את רגעי האימה בהם נרצחו בעלה אלעד, אביו יוסף ואחותו חיה הי"ד.

''אלעד השרה תמיד חיוביות, תמיד 'יהיה בסדר', לא חשבנו שזה ידפוק בדלת שלנו", אמרה סלומון בראיון לעופר חדד בחדשות 2. ''סיימנו ארוחת ערב, התארגנו ל'שלום זכר', קיפלנו את השולחן, שמנו מפה חדשה''.

דקה אחרי שמיכל התיישבה על הספה בסלון, המחבל הופיע בדלת. ''הדלת נפתחה במהירות, נכנס מישהו עם חולצה לבנה ומכנסיים כחולים ארוכים כיאה לשבת. שניה אחר כך הוא צעק, הרים את היד עם סכין ואז נפל לי האסימון.

"שלושת הילדים הגדולים היו לידי, אמרתי להם לרוץ למעלה. רצנו מאחורי הגב שלו (של המחבל), רצנו למעלה - נכנסתי לחדר שישנים בו התאומים בני השנה, חיפשתי מפתח ולא היה, החזקתי את הדלת''.

מיכל שמעה את צרחות האימה, את צעקות הכאב של המשפחה שנטבחים בקומה הראשונה של הבית. ''אני שומעת את יוסי אלעד וחיה, ואני בוחרת לאטום את האוזניים. הילדים התחילו לבכות ואמרתי להם 'אנחנו בשקט', ואז הגיע שקט מלמטה''.

מיכל ירדה במדרגות, ובכניסה למטבח ראתה את בעלה אלעד ללא רוח חיים. מיד היא הבינה: ''זה נגמר, הוא ככה נשם את נשימותיו האחרונות, ראיתי את חמי מוטל על הרצפה ולא התקרבתי, ראיתי את המחבל שרוע מנוטרל.

''חזרתי לילדים, ישבתי איתם, עלו להם כל מיני שאלות... בשלב מאוחר יותר אמרתי להם שאבא נפגע מהסכין ואני עוד לא יודעת מה קורה. הם לא הגיעו לשאלות של חי או לא חי. העברתי מסר ברור שאבא פצוע''.

היא החליטה להוציא את הילדים מהבית, אך כיסתה את עיניהם בשמיכות כדי שלא ייחשפו לזוועה. ''הורדנו את הילדים מכוסים עם שמיכות על הפנים, אנשים מאוד יקרים ואהובים עזרו לי, הוצאנו אותם מהבית, היה הרבה בכי, המשכתי לספר שאבא נאבק במחבל אבל אבא נפצע ולצערי לא הצליחו לטפל בפציעה, אמרתי שאנחנו חזקים ושנשארנו אנחנו ושיהיה בסדר''.

מיכל יודעת היטב שבעלה נאבק במחבל בידיים חשופות. ''לפי הפגיעות של בעלי ולפי מה שסיפרו לי אני יודעת שבעלי נלחם, אני חושבת שבאותו רגע שהתחיל האירוע חתמנו על הסכם לא כתוב. הוא ראה אותי תופסת את הילדים ועולה במדרגות וזה היה החלק שלי, והחלק שלו היה להיאבק במחבל ולעכב אותו עד שיגיעו כוחות. הוא עשה את החלק שלו. זה היה שיתוף הפעולה בינינו מאז ומתמיד. כל אחד עשה משהו לטובת הבית והילדים.

"קשה לי שאני ממשיכה את המסע בלעדיו, הוא השאיר לי חמש מתנות שכל אחת מהן עולם ומלואו, בכל אחד מהם אני רואה את אלעד. אני יכולה לשאול הרבה שאלות אבל זה מה שקרה וזה מה יש''.

לסיום מדגישה מיכל, ''אני לא מאחלת לאף אחד לעבור את מה שאנחנו עוברים כרגע. אני לא אומרת מה לעשות או מה לא לעשות. תעשו שזה יהיה המקרה האחרון. אף אחד לא רוצה להיכנס לנעליים שלי".