סקרמוצ'י שולח נשיקה לכתבים
סקרמוצ'י שולח נשיקה לכתביםצילום: רויטרס

שון ספייסר, דובר הבית הלבן שהתפרסם בזכות מריבותיו הרבות עם התקשורת, התפטר, ומנהל התקשורת החדש של הנשיא דונלד טראמפ הוא אנתוני סקרמוצ'י – איש עסקים ניו יורקי רב-קסם הידוע בכינויו "המוּץ'".

למעשה, סקרמוצ'י נכנס במקומו של מנהל התקשורת הקודם, מייק דבקי, שהתפטר בחודש מאי. את ספייסר מחליפה שרה סנדרס, בתו של מושל ארקנסו לשעבר, מייק האקבי.

הנשיא לשעבר, ג'ורג' בוש הבן, מכנה אותו "גוצ'י סקרמוצ'י" – שם המתייחס לנטייתו להתלבש במיטב אופנת הגברים. לסקרמוצ'י המוחצן, בעל הבלורית המתנפנפת וסטייל איטלקי שמזכיר במעט את זמר העבר פרנק סינטרה, אין בעיה עם הדימוי הזה.

כשנשאל אם יקיים מסיבות עתונאים מצולמות – בניגוד לספייסר, שהעניש את העתונאים בכך שלא איפשר להם לצם את התדרוכים שלו אלא רק להקליט בהם קול – אמר בבדיחות שיעשה זאת אם יאפשרו לו לקבל שירותי עיצוב שיער ואיפור לפני כל הופעה.

סקרמוצ'י בן ה-52 קנה לעצמו שם כמשקיע, לאחר שעבד תחילה עבור בנק ההשקעות גולדמן זקס, וב-2005 פתח חברת השקעות משל עצמו – סקייברידג' קפיטל.

ב-2008 גייס כספים עבור ברק אובמה, אותו הכיר בימיהם המשותפים בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת הרווארד. אולם בהמשך פיתח התנגדות למדיניותו הכלכלית של אובמה ועבר לתמוך ברפובליקנים. ב-2016 גייס כספים עבור טראמפ והפך לתורם רפובליקני מרכזי.

סקרמוצ'י הכחיש דיווחים לפיהם יועצו הבכיר של הנשיא, סטיב באנון, אמר שסקרמוצ'י יקבל את התפקיד "על גופתי המתה". "סטיב הוא אחד האנשים החכמים ביותר שאני מכיר", אמר. "לסטיב יש אישיות חזקה, לי יש אישיות חזקה. אני רוצה שהראש שלי יהיה בתוך המשחק, שהאגו שלי יהיה על אש נמוכה, ולעבוד עם סטיב באנון – יש לי המון כבוד אליו".

"אני אוהב מאוד את הנשיא", אמר המוץ' מספר פעמים במהלך מסיבת העתונאים הראשונה שלו. הוא הוסיף: "יש לו קארמה ממש טובה. הוא מתקשר באופן מאוד אפקטיבי... מה שגיליתי, כשאני נוסע ברחבי ארה"ב, זה שאנשים מאוד אוהבים אותו".