פנה. דרעי
פנה. דרעיצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר משה כחלון בדרישה לקיים את ההסכם הקואליציוני שנחתם בין ש"ס לליכוד ולשלב את הערים החרדיות ביתר עילית ומודיעין עילית במפת אזורי העדיפות הלאומית.

"כחלק מההסכם הקואליציוני עם כינונה של הממשלה הנוכחית ומתוך הסכמה רחבה של כלל מרכיבי הקואליציה לבטל את הגזירות שהיו ייחודיות למגזר החרדי, הוחלט בסעיף 91 להסכם (מיום 4 במאי 2015) כי 'הממשלה תפעל לתקן את החלטת הממשלה מספר 667, לשם החזרת היישובים שהוצאו או חלקם'", ציין דרעי במכתב.

שר הפנים מחדד ואומר כי "בשים לב לכך, כי סעיף 6 להחלטה הנ"ל קובע, כי 'תוקף החלטה זו הוא עד ליום 31.7.2017, בהתאם להוראות סעיף 154 לחוק, תדון הממשלה בתום שלוש שנים ממועד החלטה זו, באופן ביצועה של ההחלטה והתקדמות בהשגת מטרותיה. וכן תבחן במסגרת דיון זה את הצורך בשינוי ההחלטה'".

במכתב הסביר דרעי את חיוניות המהלך. "הנני סבור כי לנוכח לוחות הזמנים בשלה העת לתקן עוולה ביחס לרשויות המקומיות החרדיות כדוגמת ביתר עילית שהיא במצב סוציואקונומי הנמוך ביותר במדד, ונדרשת להתמודד עם סוגיות ביטחוניות וחברתיות. תהליך זה יעשה צדק ויאפשר פיתוח אזורי נרחב לאזורים אלו".