גבאי לנתניהו: תקשיב לאנשי הביטחון

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, פתח בצהריים (שני) את ישיבת הסיעה במתקפה על הדרך שבה מנהל נתניהו את המשבר סביב הר הבית.

"נתניהו לא מנהל את המדינה באופן ענייני, לא מקשיב לשירות הבטחון הכללי ולגורמי בטחון אחרים ולכן יותר ויותר ישראלים כבר לא סומכים עליו", אמר גבאי והצהיר, "אנחנו מגישים היום הצעת אי אמון בממשלה. כן, גם כשהמתיחות סביבנו בשיאה צריך לומר את האמת לציבור ולא להתחפש".

לדבריו, "נתניהו לא מנהל את המדינה באופן ענייני, לא מקשיב לשירות הבטחון הכללי ולגורמי בטחון אחרים ולכן יותר ויותר ישראלים כבר לא סומכים עליו".

"את ירושלים שחררנו לפני 50 שנים והסתדרנו בלי מגנומטרים שהופכים סכסוך לאומי לסכסוך דתי. לצערי, אנחנו רואים החלטות נמהרות שלא לוקחות בחשבון שיקולים אסטרטגים ואת הצרכים של שותפים שלנו במזרח התיכון", קבע גבאי.

גבאי הוסיף ותקף את נתניהו, "העירוב בין עורכי הדין הפרטיים לבין ענייני המדינה, משרד החוץ שפורק ל 6 גופים שונים, אין יו"ר למועצה לבטחון לאומי. כך לא מנהלים מדינה ולא מנהלים את הבטחון שלה ולא משנה כמה שנות ניסיון יש לך".

"אי האמון הוא גם משום שהמחויבות של ראש ממשלה היא לציבור כולו ולא לקמפיין בחירות אינסופי שהוא מנהל מול נפתלי בנט. יש לכך משמעות גם בהחלטות בטחוניות", הוסיף גבאי, "בגין ורבין עשו הסכמי שלום פורצי דרך עם מצרים וירדן. שום מגנומטר לא עומד מול זה ואסור לסכן את מערכות היחסים הללו שמשפיעות בסופו של דבר גם על החזית הסונית מול איראן".

"אני קורא לנתניהו ולבנט - תקשיבו לאנשי הבטחון בהווה ובעבר. רק בטחון ישראל חשוב להם. בנוסף, צריך לעצור את ההסתה של השיח ראד סלאח", חתם גבאי.