ג'ראד קושנר
ג'ראד קושנרצילום: רויטרס

שעות לפני עדותו מול ועדת המודיעין של הסנאט, פירסם ג'ארד קושנר הצהרה שבה הכחיש כי שיתף פעולה עם הממשל הרוסי נגד הילארי קלינטון.

"אני לא שיתפתי פעולה, ואינני מכיר אף אחד אחר ששיתף פעולה עם ממשלה זרה", הודיע חתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, בהצהרה שפירסם שעות ספורות לפני שהתייצב בפני חברי וועדת המודיעין של הסנאט האמריקאי, שם אמור למסור את המידע על פגישותיו עם נציגי הממשל במוסקבה.

בהצהרה שהתפרסמה על פני 12 עמודים, כתב קושנר כי "לא ניהלתי מגעים לא ראויים, ולא הסתמכתי על קרנות רוסיות על מנת לממן פעילות עסקית במגזר הפרטי".

הוא גם התייחס לפגישות שניהל יחד עם בנו של טראמפ, דונלד ג'וניור, עם עורכת דין מטעם הממשל הרוסי שהבטיחה למסור להם מידע מזיק על הילארי קלינטון. לדברי קושנר, הפגישות היו "בזבוז של זמן" לדבריו.

"המסמכים שאני מספק מוכיחים כי היו לי אולי ארבעה מגעים עם נציגים רוסיים מתוך אלפי מגעים שניהלתי במהלך קמפיין הבחירות. אף אחד מהם לא השפיע על הבחירות. בנוגע לפגישה עם עורכת הדין, למעשה שלחתי מייל לעוזרת שלי מתוך הפגישה לאחר עשר דקות שהייתי שם, וביקשתי ממנה "תוכלי להתקשר אליי? אני צריך תירוץ לצאת מהפגישה". זה היה בזבוז של זמן" כתב קושנר.

חתנו של טראמפ אמור להעיד ביום שני בסודיות מול וועדת המודיעין של הסנאט, במסגרת החקירה על קשריו האפשריים עם רוסיה במהלך קמפיין הבחירות. חברי הוועדה ינסו לשכנע את קושנר, כמו גם את בנו של טראמפ, להעיד במהלך דיון פתוח ופומבי על קשריהם עם רוסיה. הוא גם אמור להעיד על כוונתו להקים ערוץ חשאי בין טראמפ לקרמלין, ועל פגישותיו עם שגריר רוסיה בארה"ב סרגיי קיסליאק.

הנשיא טראמפ עצמו פירסם ביום ראשון ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו תקף את המשך החקירה נגדו. "כאשר ציד המכשפות המזוייף בנושא רוסיה נמשך, שתי קבוצות צוחקות על התירוץ הזה להפסד בבחירות: הדמוקרטים והרוסים!" צייץ טראמפ.