דרעי
דרעיצילום: חזקי ברוך

במהלך ישיבת עבודה מקצועית שקיים היום (ב') יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי בנושא קידום העיר החרדית שפיר, אמר דרעי כי בימים הקרובים ימנה ועדה מייעצת הכוללת שלושה נציגים חרדיים שיפעלו מול ועדת התכנון המקצועית ויבחנו את ההתאמות הדרושות לתכנון העיר החרדית שפיר.

"חשוב שחברי ועדה אלו ילוו את כל שלבי הקמת העיר, כבר משלב התכנון, כדי לתת מענה הלכתי וצביוני לכל הסוגיות הכרוכות בתכנון העיר, כמו מספר הקומות בבניינים הגבוהים ועוד", אמר השר דרעי.

בישיבה המיוחדת השתתפו סגן שר האוצר יצחק כהן, ח"כ יעקב אשר, ראש מטה הדיור אביגדור יצחקי, ראש המועצה האזורית שפיר אשר אברג'ל וכן אנשי המקצוע.

השר דרעי פתח את הדיון ואמר כי העיר שפיר היא הפתרון הגדול והמשמעותי ביותר למצוקת הדיור החרדי, הכולל גם הסכם גג לפיתוח ומוסדות ציבור, גם אזורי תעסוקה, וגם מחיר מוזלת בדמות 'מחיר למשתכן'. "בפתרון הזה ישנה אמירה חשובה, שגם הציבור החרדי הוא חלק מהמאבק ומהפתרונות לבעיית מצוקת הדיור הארצית".

בדבריו ביקש מהגורמים, שלא לערוך שינויים בקווי המתאר של העיר, ולעשות הכל שלא להוריד מכמות יחידות הדיור המתוכננות בעיר זו, למרות ההשלכות על גודל שטחי הציבור. "צריך להבין, כי מדובר בפתרון שרבים מייחלים לו. אין לנו יותר מידי פתרונות דיור חרדיים ולכן גם הכמות חשובה מאד".

בישיבה נדונו חלוקת העבודה והאחריות מבחינת הגופים שיטפלו בתכנון והקמת העיר, כמו רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון, וכן הפתרונות הטכניים להכשרת הקרקע במקום, כמו פינוי החרסית ועוד.

בדיון עלה נושא חתימת הסכם הגג בין האוצר למועצה האזורית שפיר, שיכלול פיתוח מאסיבי של העיר לבניית מוסדות חינוך, בתי כנסת, כבישים ודרכי הגישה לעיר. אביגדור יצחקי אמר, בכוונתו לסיים את הסכם הגג עד סוף השנה הנוכחית, ולאחר מכן יתחיל שלב תכנון הפיתוח, ממנו ייגזרו לוחות הזמנים לתחילת השיווק.

דרעי הנחה את סגן שר האוצר יצחק כהן ללוות מקרוב את הסכם ה'מחיר למשתכן' שיונהג בשפיר, כדי לעשות את המיטב ולהשיג את המחיר הנמוך ביותר עבור ציבור הרוכשים. "צריכים להבין כי מדובר בציבור ענק שלא משופע באמצעים ומייחל לקורת גג, ומחובתנו לדאוג להוריד ממנו כמה שיותר מעלויות הפיתוח, כדי שיזכה למחיר נמוך באמת".

כמו כן סיכם דרעי, כי בתנאי ה'מחיר למשתכן' יפורסם בבירור כי מדובר בפרויקט מגורים בעל צביון חרדי וכי הכבישים בו יהיו סגורים בשבת.