אין הנהגה למגזר הערבי רק רוקדים על הדם

ועדת המשנה לכוח אדם ולמשאב האנושי בצה"ל קיימה היום (שלישי)דיון דחוף בנושא פעילות עמותת "בלדנא" כנגד גיוס בני העדה הדרוזית לצה"ל.

הדיון התקיים בעקבות דו"ח שפרסמה תנועת "אם תרצו", וחשף תמונת מצב מדאיגה לפיה עמותת "בלדנא" הרשומה כחוק, מסיתה נגד גיוס לצה"ל ולשירות לאומי של בני המגזר הערבי והדרוזי ופועלים באין מפריע בבתי ספר מוכרים במגזר הערבי.

יו"ר ועדת המשנה לכח אדם בצה"ל, ח"כ אמיר אוחנה, ציין בפתח הדיון כי "מעניין אם כל אלה ש'טובת מדינת ישראל' לנגד עיניהם יפגינו גם על זה מול ביתו של היועמ"ש. הניחוש שלי - הם לא. אני מצפה שתיפתח חקירה הן נגד העמותה והן נגד חבר הכנסת עודה הסייען".

מנכ"ל תנועת "אם תרצו", מתן פלג שתנועתו חשפה את פעילות ארגון "בלדנא" ואת הקשר של ראשי "הרשימה המשותפת" להסתה נגד גיוס לצה"ל ולשירות לאומי אמר כי "פעילותה של תנועת "בלדנא" בבתי הספר במגזר הערבי ומול העדה הדרוזית משלבת בתוכה הסתה להשתמטות מגיוס לצה"ל המהווה לכאורה עבירה על החוק שכן הדרוזים מחוייבים בשירות חובה וכן הטפה אנטי ישראלית המהווה לכאורה מעשה של המרדה. העובדה שבתי ספר המתוקצבים ע"י המדינה, מאפשרים לקיים בתוכם תעמולה פלסטינית הקוראת לבדלנות, להתנגדות לשירות לאומי ולמעשה לאי השתלבות בחברה אינה מתקבלת על הדעת. ממצאי הדו"ח מוכיחים כי על היועמ"ש לפתוח לאלתר בחקירה פלילית נגד בלדנא".

"חברי הכנסת מן הרשימה המשותפת המלווים זה שנים את ארגון "בלדנא" מחבלים בסיכוי להשתלבות של המגזר הערבי במקום לסייע ואנו קוראים לוועדת האתיקה של הכנסת לבחון את טיב היחסים הללו. תנועת "אם תרצו" כתנועה הציונית הגדולה בישראל וכמי שחרטה על דגלה את שילובם של בני המיעוטים בצה"ל ובשירות הלאומי , תמשיך לפעול נגד אלו הפועלים לערער על קיומה מבפנים של החברה הישראלית", הוסיף פלג.

ח"כ ד"ר אכרם חסון ציין כי "לא ניתן לאף ארגון לפגוע בברית הנצחית בין העדה הדרוזית לבין מדינת ישראל. בני העדה הדרוזית משרתים בצה"ל באחוזים הגבוהים ביותר מזה שנים רבות, וילדינו גדלים עם הידיעה והתובנה שלשרת זאת זכות ולא רק חובה". ל

לילך וגנר, נציגת משרד המשפטים ציינה כי "לגבי הפניה ליועמ"ש של ח"כ אוחנה - היא הועברה לפרקליטות ונמצאת בטיפולה".

דרור גרנית, נציג משרד המשפטים הוסיף כי "גם ברשם העמותות התקבלה פניה והם מטפלים בה, בכוונתם להוציא מכתב לעמותת בלדנא בבקשה לקבל תגובתה לנושא".