אלעל
אלעלFlash 90

הוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי בראשות ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) קיימה היום (שלישי) דיון נוסף בעניין ניצול וקיפוח חסידי ברסלב הנוסעים לאומן לקראת ראש השנה.

יו"ר הוועדה ח"כ זוהר אמר בפתח הדיון, "לקראת ראש השנה מחירי הטיסות לאומן מזנקים במאות אחוזים. ערכתי בירור מעמיק עם סוכני הנסיעות וכולם מרוויחים בסביבות 10% לכרטיס וזה לגיטימי. הבעיה היא שחברות התעופה גוזרות קופון על חשבון הנוסעים והמחירים כלל לא הגיוניים.

''חברת אל על מנצלת את זה שהיא חברה ישראלית היא יודעת שאנחנו לקוח שבוי, ומנצלת את זה לרעה מתוך רצון להרוויח הרבה כסף על הגב של הציבור הישראלי. אם זו הגישה שלה אולי כדאי לנו לעשות פעולות שישנו את המבנה הארגוני שלה", טען זוהר.

שלומי זעפרני, מנהל המכירות של אל על, הסביר כי "אין מונופול. המחיר המינימלי לכרטיס במשך השנה הוא 280 דולר. כמות המושבים שמוקצית לכל מחיר היא מוגבלת. בראש השנה אנחנו מפסידים בגלל שהמטוס חוזר ריק. אני מזכיר שאנחנו מבטלים טיסות בקווים אחרים. אנחנו יורדים בסדר גודל של 70%. אין ניסיון לגזור רווחים, אתם לא מכירים את העלויות. החברה שייכת לציבור שמונפקת בבורסה ולא חברה ממשלתית".

שי ירדני מרשות שדות התעופה סיפר כי "אין מגבלה על כמות החברות שיכולות להפעיל את הטיסות, המגבלה היא על התדירות. אנחנו למעשה שיכפלנו את התדירויות בטיסות הרגילה ויש סיכום כל מכסה מיוחדת".

נציגת הרשות להגנת הצרכן אמרה בדיון כי "הרשות לא רואה כאן ניצול צרכנים אלא זה נכנס אצלנו בהגדרה של סחר לא הוגן. יש כאן מחאה ציבורית אבל בעיננו עליית מחירים בקווים לאומן אינה שונה מעליות מחירים בעונות שיא בחברות אחריות ולכן לא מצאנו הצדקה להתערב ספציפית בעניין הזה. זה לא ניצול מצוקה בעינינו אנחנו בוחנים את זה בפרמטרים כלכליים"

ח"כ זוהר סיכם את הדיון ואמר "אנשים שנוסעים לאומן ייסעו בכל מקרה ובכל מצב בשל המנהג הדתי ולא בגלל רצון לנסוע לנופש. חברת אל על בוחרת להקפיץ את מחירי הטיסות דווקא בראש השנה ועל גבי החסידים לממן את אל על להמשך השנה וחברות התעופה האחרות מחקות אותה. אנחנו רואים בחומרה רבה את תשובת הרשות להגנת הצרכן שלא טיפלה בנושא מעולם וכעת מביאה לדיון מסקנות שגויות שאין להם שום קשר למציאות.

''הוועדה תפנה לראש הממשלה ולשר התחבורה ותדרוש להעביר את סוגיית הטיסות לאומן למשרד ראש הממשלה על מנת שיבדוק את העניין ויסיק מסקנות הוועדה תפנה לממונה על ההגבלים העסקיים לקבל את חוות דעתו בעניין", הוסיף.