נדב ארגמן בכנסת
נדב ארגמן בכנסתצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ראש השב"כ נדב ארגמן סבור כי מניתוח המציאות, החלטת הקבינט שהתקבלה להסיר את שערי המגנומטר ואת המצלמות שהוצבו בהר הבית היא הדבר הנכון ביותר לעשותו בעת הזו.

בעיתון "ידיעות אחרונות" דווח כי ראש השב"כ אמר עוד לאותם גורמים שהצלחתו של ביקור העבודה שלו בירדן נבעה משיתוף פעולה וממערכת יחסים רבת שנים המבוססת על קשרים עמוקים, הבנה ואמון.

גורמים מדיניים ששמעו את ראש השב"כ מתבטא בימים האחרונים בנושא המורכבות האסטרטגית שנוצרה מספרים כי אמר שהמציאות שתוארה על ידי השב"כ הייתה מדויקת, מאוזנת, שלוקחת בחשבון את המורכבות האסטרטגית ואת הזירה האזורית כולה — הרשות הפלסטינית, חמאס ומדינות האזור.

עוד נאמר בדיווח הבוקר כי שלשום בערב הגיעו חוקרים ירדנים לשגרירות ישראל בירדן וגבו עדות מהמאבטח זיו על האירועים בדירת המאבטחים שהסתיימו בהריגתם של שני האזרחים הירדנים.

למעמד הזה הגיעה במיוחד מהארץ המשנה ליועץ המשפטי של משרד החוץ ת' שהיא משפטנית המתמחה במשפט בינלאומי ובחסינויות דיפלומטיות.

ישראל הסכימה כמחווה של רצון טוב לאפשר לירדנים לגבות מהמאבטח עדות בתנאי שלא יאונה לו רע ושלאחר מכן תותר יציאתו מהמדינה ללא כל פגע. הירדנים הסכימו לתנאים, וכך התאפשרה העדות.

במקביל שיגר נתניהו לירדן את ראש השב"כ כדי שיסגור את פרטי העסקה מול הירדנים וידון איתם גם בסיום המשבר בהר הבית. ארגמן ביקר בשגרירות, תיחקר את המאבטח זיו והוא צירף לביקורו את מקבילו הירדני כמחווה של רצון טוב, כל זאת כדי להראות שלישראל אין מה להסתיר.