פלטיאל איזנטל
פלטיאל איזנטלצילום: יח"צ

מחלקת הנישואין במועצה הדתית פתח תקווה מציגה חידוש מרענן. אם עד היום הדרכה ניתנה רק לכלות על ידי מדריכת כלות, הרי שמעתה גם חתנים יוכלו לקבל הדרכה לבחירתם.

מאחרי היוזמה עומדת אתי בוסקילה, מדריכת כלות במועצה הדתית, "פנו אלי אחרי מפגשי ההדרכה שעשיתי לכלות במועצה הדתית, הייתי מקבלת מהן תגובות חיוביות על העצות והטיפים לחיי הנישואין מעבר לצדדים ההלכתיים ושאלו מדוע אין משהו כזה גם לחתנים. שיתפתי את הממונים על המועצה הדתית פ"ת והם נתנו את ברכתם למפגש הדרכת חתנים", היא מספרת.

הרב אילן אלפונטה רב באולפנת רעות בפתח תקווה ומדריך חתנים שמעביר את ההדרכה במועצה הדתית פ"ת מספר, "לקראת המפגש הראשון חששנו שאולי חתנים לא יגיעו, אבל הופתענו מאוד מההיענות של החתנים. היו כאלה ששאלו מתי המפגש הנוסף והגיעו להדרכה נוספת".

על ההדרכה עצמה מספר הרב, "במפגש עם חתנים לעתיד, הצגתי בפניהם נקודות מאוד משמעותיות ליצירת זוגיות טובה וארוכת טווח. למשל הגדרת המושג אהבה שנוהגים לפרשו בטעות כרגש התאהבות. הסברנו את הגדרתו האמיתית של נתינה והענקה ללא גמול ופיצוי. נגענו בנושא העצמת האהבה ומניעת שחיקתה, טעמנו את היחס אל הכסף וכיצד יש לנהוג בין בני הזוג כשמתעורר קושי כלכלי. הרחבנו ביחס אל הורי בני הזוג שדורש חכמה ורגישות. ולבסוף טיפים לשמירת רענון הקירבה הפיזית ומשמעותה על פי חכמת תורתנו הנפלאה."

הממונה על המועצה הדתית פלטיאל איזנטל הוסיף, "הדרכת החתנים הוא חידוש של המועצה הדתית פ"ת, ואני גאים על כך. כחלק מייעול תמידי של מחלקת הנישואין, החל מתהליך הרישום, קבלת הפנים אנו רואים זכות גדולה להציע לחתנים את ההדרכה שאיננה חובה אלא ערך מוסף ואכן ההיענות להדרכות אלה מוכיחה את עצמה ממפגש למפגש".