גלנט במאהל
גלנט במאהלצילום: עצמי

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, ביקר הערב (רביעי) במאהל המחאה של תושבי שכונת 'נתיב האבות' בגן הוורדים.

הוא הציע להם לבסס את מאבקם על הצעת חוק שיזם טרם פינוי עמונה - ולא אושרה להגשה ע"י היועץ המשפטי לממשלה.

"גוש עציון הוא ישוב יהודי שנחרב ע"י הירדנים במלחמת השחרור. זהו סמל ציוני", אמר השר גלנט.

הוא הוסיף כי "מוטלת על מדינת ישראל חובה מוסרית ועניינית לחזק את ההתיישבות היהודית במקום ולהכפיל פי אלף את כמות התושבים בהתייחס למספר התושבים טרם נפילת הגוש ב-1948. גוש עציון ואפרת הם האגף הדרומי של ירושלים רבתי".

גלנט הביע תקוה כי יימצא הפיתרון עבור התושבים. "אני מקווה שנצליח למצוא את הפתרון הנכון לשכונת 'נתיב האבות'. אחת האפשרויות הקיימות היא אימוץ הצעת החוק שהצעתי טרם פינוי עמונה, ואשר לא זכתה להסכמה מצד גורמים משפטיים. נמשיך לחזק את ההתיישבות היהודית בכל חלקי הארץ".

בג"ץ קיבל לפני פחות משנה את עתירת ארגון השמאל הקיצוני שלום עכשיו וכמה תושבים פלסטינים מהעיירה אל חאדר והורה להרוס בתוך שנה וחצי 17 מבנים בנתיב האבות בגוש עציון. על פי ההחלטה כלל המבנים יפונו עד ה-6 במארס 2018.

בפסק הדין נזפה נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור במדינה על התנהלותה בתיק. "בכל הכבוד, לבקשת הדרג המדיני אין מעמד מיוחד בהליך השיפוטי. אין בבקשת הדרג המדיני כדי להכשיר אי חוקיות מתמשכת והפרת ההתחייבויות שניתנו במסגרת ההליך השיפוטי", כתבה השופטת נאור. "יש לזכור כי אנו עוסקים בחובתן של הרשויות לאכוף את דיני התכנון והבנייה. במסגרת זו, ככלל, שיקולים מדיניים אינם מן המניין".