חברי הליכוד בבית המכפלה
חברי הליכוד בבית המכפלהצילום: ללא

יו"ר סניפים וחברי מרכז מהליכוד הגיעו אמש (רביעי) לבית המכפלה בחברון על מנת לחזק את ידי המשפחות.

בשיחתם הדגישו החברים כי "אין שר או חבר כנסת שלא קיבל טלפון עם מסר ברור כי אנחנו מצפים לגיבוי גורף ופומבי למהלך ולחזק ולעמוד איתן מאחורי ראש הממשלה נתניהו על החלטתו האמיצה לאפשר למשפחות להישאר בביתם שרכשו בכסף מלא".

יו"ר סניף הליכוד בראש העין מתי יצחק ציין כי "זו ההזדמנות של שרי הליכוד לבטא את המצע האידאולוגי של הליכוד שעיקרו: 'ארץ ישראל השלמה' ומי שיפשיל שרוולים, יעשה מהלכים ויתמוך בפומבי בזכותם של הדיירים להישאר בביתם, יוכיח לכל מתפקדי ופעילי הליכוד, שלא רק במילים אלא גם במעשים, שהוא נאמן למצע האידאולוגי ולדרך האמתית היחידה של הליכוד".

"ראשי הסניפים בליכוד פועלים מול כלל חברי הסיעה על מנת שייצאו וייתנו גיבוי מלא לראש הממשלה על החלטתו האמיצה שלא לפגוע בתושבים. זאת לאחר שהוכחנו מעבר לכל ספק שהבניין נרכש כדת וכדין ואף קיבלנו על כך אישור בוועדת הערר העליונה של המנהל האזרחי. שרים בליכוד נתנו את ברכת הדרך למהלך והדגישו כי הם מאחורינו ככל שיתבקש".

יו"ר סניף רעננה, רחלי בן ארי סקעת, מודה לראש הממשלה נתניהו על החלטתו להשאיר את רוכשי הבתים בבית המכפלה. "צריך לזכור כי כל תהליך הרכישה כשר לחלוטין, כולם יודעים זאת- ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון ליברמן והיועץ המשפטי מנדלבליט ואני שואלת : 'מי מאיתנו במדינה רוכש בית, מקבל מפתח ולא יכול להיכנס לביתו אם לא רשם אותו'? אנו ראשי הסניפים בליכוד קוראים לראש הממשלה, שר הביטחון וליועמ״ש לאפשר למשפחות להתגורר בבתים. לא מגרשים יהודים מביתם".

יו"ר סניף הוד השרון, אילן בדני, ציין כי "דיברנו עם כל שרי הליכוד וחברי הכנסת שידאגו שחלילה לא יפנו את המשפחות. משיחות עם אנשיו של שר הביטחון נמסר לנו שאין בכוונתו להוציא את המשפחות מהבית וכי ההחלטה נתונה בידיו של ראש הממשלה בלבד, ואנו בטוחים שראש הממשלה יפעל בדרך הנכונה והראויה".

חברת המרכז, אביבה חזן, הוסיפה "אנחנו דורשים מכל שרי הליכוד וחברי הכנסת ללא יוצא מן הכלל לתת גיבוי מלא לתושבי הבית. אין שום סיבה שפויה להוציא את תושבי בית המכפלה מהבתים ואין גורם שאינו מבין זאת היטב. אנחנו נלחץ ככל שנצטרך על כל אחד מהשרים והח"כים ועל כל גורם שקיים ויוכל לעזור למנוע חלילה את היציאה מהבית. אין שום סיבה הגיונית לכך שהדיירים לא יוכלו להיכנס לבית שרכשו. אני דורשת מראש הממשלה שישמור על הדיירים וידאג לספק להם באופן מיידי את האישורים הנדרשים להישארות בבית".