ח"כ דוד ביטן
ח"כ דוד ביטןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן כינה הערב (חמישי) בראיון לגלי צה"ל את אנשי שירות הביטחון הכללי 'פחדנים'.

"אני אומר את זה במפורש, בכל ההמלצות הם רוצים לחזור הביתה בשלום", אמר ביטן, "מה ששינה את המצב זה האירוע בירדן".

ח"כ יעקב פרי (יש עתיד), ראש השב"כ לשעבר, הגיב לראיון, "מדינת ישראל נעדרת מנהיגות. הממשלה, בראשות נתניהו, גוררת רגליה פעם אחר פעם בקבלת ההחלטות הביטחוניות, ובמקום זאת בוחרת להפיל את האשמה במצב הביטחוני על שומרי הסף ושומרי הדמוקרטיה - כוחות הביטחון.

חברי ממשלת ישראל צריכים לשמור על ביטחון אזרחי המדינה ולעסוק במלחמה בטרור, ולא במערכת הביטחון. דבריו של יו"ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן, אינם יותר מאמרה פופוליסטית. אין זה ראוי לתקוף את אלו העומלים יום וליל לשמירה על אזרחי המדינה. אמירות מסוג זה מחזקות את הקריאות לדה-לגיטימציה נגד כוחות הביטחון, אשר לא פעם סובלים ממתקפות חסרות רסן וביקורות על התנהלותם הן מצד גורמי חוץ, והן מצד פוליטיקאים אשר אינם מכירים דבר וחצי דבר בעבודת השב״כ והמוסד.

לטענת ח''כ פרי, ''דבריו של דוד ביטן הם חרפה. הודות לכוחות הביטחון אנו יכולים לישון בלילות, ולצאת כנגדם זו אמירה בעלת אופי מסוכן. אני קורא ליו"ר הקואליציה לחזור בו מאמירותיו".

ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג אמר בתגובה, "מלך ירדן זועם, המוני מוסלמים חוגגים על ההר. כשלון אחר כשלון של בנימין נתניהו ויו"ר הקואליציה דוד ביטן מצא את הקרבן התורן הבא: השב"כ".

''הכפשת כוחות שירות הביטחון הכללי היא חציית קו אדום ופגיעה חמורה ביותר כלפי הלוחמים האלמונים המגנים על אזרחי ישראל יום ולילה מסביב לשעון, באחריות ובמקצועיות רבה", הוסיף הרצוג והדגיש כי ''על נתניהו לצאת בהתנצלות ובגינוי ברור כנגד דבריו של יו"ר הקואליציה".

נציין כי אתמול תקף שר הביטחון לשעבר משה יעלון בחריפות את התנהלות ראש הממשלה נתניהו סביב סוגיית הצבת גלאי המתכות בהר הבית והמשבר הדיפלומטי מול ירדן.

"כשטיפש זורק אבן לבאר, גם 1,000 חכמים לא יצליחו להוציא", התייחס יעלון להצגת הגלאים. "נתניהו קיבל החלטה ללא התייעצות עם הגורמים הרלוונטיים".

שר הביטחון לשעבר התייחס גם לתהליכי קבלת ההחלטות של הדרג המדיני והבחירה שלהם שלא להקשיב להמלצות של השב"כ והצבא. "מותר לדרג מדיני לא לקבל את עמדת הדרג המקצועי", הסביר יעלון. "אבל ההחלטה על גלאי המתכות התקבלה בשיחה עם השר לביטחון פנים והמפכ"ל, איפה הגורמים שמבינים את מערך הכוחות האזורי? איך מקבלים החלטה כזו בפורום כזה?".

הבוקר תקף בנט את התנהלות ראש הממשלה בעקבות הסרת המגנומטרים ואמצעי הבידוק מעל הר הבית.

"זה בוקר קשה וכואב. ישראל יוצאת מוחלשת מהמשבר הזה", אמר בנט בגלי צה"ל, "במקום לחזק את הריבונות שלנו בירושלים, הועבר מסר שאפשר לערער על הריבונות וגם במישורים אחרים מעבר להר הבית. יש ריפיון מדיני-ביטחוני מסוים".

"ההחלטה להסיר את המגנומטרים בוודאי היא שגיאה. מדינת ישראל יוצאת מוחלשת ופגועה מהעניין הזה. הובלתי בצורה נחרצת בקבינט עמדה שאסור להתקפל," אמר השר בנט, "כל פעם שישראל מתקפלת אסטרטגית בטווח הארוך אתה פוגע בהרתעה. אני צופה בתקופה הקרובה עליית מדרגה באלימות".

"אנחנו חיים בשכונה הכי קשה בעולם. כשהם מריחים חולשה- הם מרימים את הראש. צריך להוריד מהשולחן תכניות של הקלות וגזרים לפלסטינים ולהציג תכניות מבצעיות לסיכול הטרור".