הרב יוסף עם הנבחנים
הרב יוסף עם הנבחניםצילום: ללא קרדיט

במועד הבחינות של חודש אב של הרבנות הראשית לישראל שהתקיים השבוע, נבחנו למעלה מ-2,500 בני אדם, אשר הגיעו לבית הארחה "בית וגן" כדי להיבחן במגוון הנושאים וביניהם הלכות שבת, נדה, מקוואות, איסור והיתר, רבנים צבאיים, מילה וגירות, דיינות, חופה וקידושין ועוד.

בהנחיית הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, נכנסו במועדים האחרונים חידושים ושינויים למבחנים, תוך שימת דגש על שאלות מעשיות שבהן יידרש הרב להכריע בחיי היום יום.

הראשון לציון והרב הראשי יצחק יוסף הגיע להתרשם מקרוב אחר קיום הבחינות של הרבנות הראשית ואמר לנבחנים בדיינות כי "ישנה חשיבות רבה ללימוד הלכה אסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, היום ניתן לראות את המודעות ואת התעוררות בלימוד ההלכה, לפני 50 שנה היו מזלזלים בלימוד ההלכה".

מנכ״ל הרבנות הראשית לישראל משה דגן אמר "שדרגנו באופן משמעותי את מערך הבחינות של הרבנות הראשית כדי להנגיש ולהקל על הנבחנים. אני שמח על שיתוף הפעולה המבורך עם חברת מרמנת. כבר ניתן לראות את תוצאות שיתוף הפעולה כך שבמועד האחרון התקבלו התוצאות לראשונה עוד לפני הזמן שנקבע''.

הרבנות הראשית תמשיך לפעול להסדרת מערך הבחינות ותנקוט בכל האמצעים בכדי להביא להקלת העומסים וקיצור הזמן לפרסום התוצאות המבחנים במבחני ההסמכה לרבנות ולדיינות", הוסיף דגן.

הרבנות הראשית מציינים בסיפוק את הזינוק הדרמטי במספר הנרשמים לבחינות והמיקום המרכזי שתופסים מבחני הרבנות בכוללים ובישיבות, המוכיחים את האמון הגדול והביקוש הרב לקבל תעודת הסמכה מהרבנות הראשית לישראל.